
Nakladatelství Grada Publishing v roce 2010 vydalo další publikaci, která se věnuje komunikace – v případě knihy, kterou vám chci představit – konkrétně té marketingové. Knihu Moderní marketingová komunikace přitom ocení nejen studenti, ale i odborná veřejnost.
Publikace Moderní marketingová komunikace je společnou prací Jany Přikrylové-Nagyové, která se věnuje mezinárodnímu obchodu a marketingu jak teoreticky, tak prakticky, a Hany Jahodové, jež se zaměřuje na přednáškovou a pedagogickou činnost – vede například semináře marketingové komunikace a marketingu. Předmětem jejího zájmu je také marketingový výzkum a mezinárodní marketing.
Autorky veškeré informace, které v knize uvádějí, shromáždily sběrem a analýzou dat v terénu, dále studiem a zpracováním odborných zpráv a studií a rovněž odborné literatury. Jak samy zdůrazňují, při zpracování knihy využily také expertních rozhovorů, které proběhly během jejich stáží a pedagogického působení v zemích EU, v USA nebo v Kanadě.
320stránková kniha rozdělená do sedmi kapitol v první řadě pojednává – jak už sám její název napovídá – o marketingové komunikaci. Jana Přikrylová-Nagyová a Hana Jahodová přitom společně vycházejí z poznatku, že komunikace jakéhokoli subjektu – zvláště toho hospodářského – je základem pro vytváření jeho trvalé pozice v národním a mezinárodním ekonomickém prostoru.
Autorky se v knize Moderní marketingová komunikace zaměřují nejprve na východiska marketingové komunikace a ve zkratce vysvětlují, co si máme pod termíny marketing a komunikace vlastně představit.
Dále mluví o cílech a strategiích marketingové komunikace, o tzv. komunikačním mixu, kam řadí reklamu, PR, přímý marketing nebo sponzoring, poté o marketingové komunikaci mezi organizacemi, o mezinárodní marketingové komunikaci a také o marketingové komunikaci na internetu.
Co je viditelným přínosem této publikace? Vyzdvihla bych skutečnost, že autorky prostor v knize dávají i novým trendům v oblasti marketingové komunikace 21. století – jako třeba product placementu, se kterým se jako „konzumenti“ setkáváme dnes a denně na televizních obrazovkách, dále mobilnímu marketingu nebo guerillové komunikaci.
Také musím poukázat na to, že autorky se nezaměřily pouze na teorii, ale i na praxi. Součástí každé kapitoly jsou totiž také případové studie, které čtenářům dokážou skvěle přiblížit předkládanou problematiku.
Na závěr každé kapitoly jsou navíc zařazeny také otázky a náměty k diskusi a rovněž odkazy na rozšiřující literaturu – zvláště pro ty, kteří se chtějí v předkládané problematice dále zdokonalit.
Knihu Moderní marketingová komunikace vydalo nakladatelství Grada