Ve Werichových dospělých pohádkách jde o duši

jezdec

Chcete-li svým dětem přečíst pohádky, které se nebudou v ničem podobat těm ostatním, určitě sáhněte po některé z knih Jana Wericha. Pokud sami toužíte po jedinečném příběhu, který bude plný humoru a poučení pro dospělé, zvolte jeho další titul Deoduši. V roce 2010 vyšel knižně u Albatrosu a v roce 2012 se původní Werichovy nahrávky dospělých pohádek dostaly na stejnojmennou audioknihu od Supraphonu.

audioknihaNa dvou discích najdete deset pohádek, při jejichž poslechu se dočkáte nadsázky, humoru, vypravěčského zápalu a pohledu do těch nejvšednějších lidských situací. Čím obyčejněji příběh působí, tím překvapivější je celá pointa. Na pozadí každodenního života se totiž odehrávají naprosto neuvěřitelné historky. V pohádkách se setkáte s uraženým chrobákem, oslem v centru Prahy i oživlými hudebními nástroji.

V audio podobě naleznete například napínavou pohádku pro dospělé O orlech a hovniválech, která vypráví o chrobákovi, jehož přivede do záhuby vlastní pomsta. Tragikomická krátká historka s názvem Máta peprná vypráví o prodejci cukrovinek, který se kvůli své neskonalé ochotě k zákazníkům připraví o život. Všude byl, všechno zná, všechno ví trvá jen necelých pět minut a přesto se Werichovi do kratičkého příběhu z Prahy vešla překvapivá pointa, dobrodružná a komická zápletka i nepravděpodobná hlavní postava osla.

Doprovodná brožura obsahuje navíc ještě jednu pohádku, která nebyla nikdy načtena a nebyla uveřejněna ani v knižním vydání. Jde o pohádku O kybernetické babičce aneb Velikonoční povídka, v níž si autor tak chytře pohrál se slovy až z toho vznikl titul pro knihu i audioknihu.

Poslech audioknihy Deoduši je obohacen o naprosto jedinečnou Werichovu interpretaci svých textů, která předčí pouhé čtení jeho knih. Jako posluchači oceníte barvitost jeho hlasu a slyšitelná pousmání se nad textem, které jednotlivým pointám dodávají na úplnosti. Wericha jako originálního vypravěče si každý posluchač této audioknihy oblíbí jako dědečka nebo tatínka, který rád vypráví stále nové historky.

Ukázka z pohádky:

O kybernetické babičce aneb Velikonoční povídka

Hned začalo všechno vycházet najevo. Zjistilo se, že nemocnice je prázdná, že tam není ani jediný pacient. Od jistého rána pacienti se probouzeli zdraví a odcházeli domů. V okolí nemocnice od jisté noci květiny nalévaly poupata a všem brabcům se vyvedla mláďata. Statistika dokázala, že v okresu od jistého odpoledne sebevrahům se buď přetrhl provaz, nebo selhala patrona, nebo jed nezabral. Zloba změkla a hloupnutí pomalu začalo ustupovat.

(Werich, J. Deoduši. Praha: Supraphon, 2012.)

Audiokniha Deoduši vyšla u vydavatelství Supraphon