Radost z dárků může být ještě větší

dar

Nevěříte? Pak jste ještě neměli v rukou žádnou z knih od Radky Křivánkové. Ta se věnuje profesionálnímu balení dárků už řadu let, a tak z vlastní zkušenosti ví, že krásně zabalený dáreček udělá mnohem větší radost, než kdyby byl ledabyle vložen třeba do starých novin nebo předáván v igelitové tašce.

knihaRadka Křivánková se této profesi začala věnovat jako vůbec první u nás. V roce 1995 založila firmu Odborné balení dárků, která nabízí jak profesionální dárková balení, tak pořádání kurzů a předváděcích akcí doma i v zahraničí. Vlastní rovněž prodejnu nabízející svým zákazníkům veliké množství materiálů a jiných potřeb pro balení dárků. O tom, že je Radka Křivánková jedničkou v tomto oboru, svědčí jména slavných osobností, pro něž balila dárky (mezi nimi např. Václav Havel, princezna Diana, japonský císařský pár). Je rovněž zapsána v Guinessově knize rekordů a na svém kontě má již pět knih věnovaných ozdobnému balení.

Dnes se zaměřím na knihu Ozdobné balení dárků pro děti, kterou v roce 2006 vydalo nakladatelství MAC. V ní autorka odhaluje část tajemství krásně zabalených dárečků, a to dětem, které by rády udělaly radost svým rodičům či kamarádům originálním zabalením.

V úvodu se seznámíte se základními materiály a pomůckami, které budete k balení potřebovat. Mezi nimi to jsou především dárkové papíry, které autorka dělí na běžné dárkové papíry, dále fólie a celofán, o něco dražší hedvábný papír či vlnitý karton potřebný pro výrobu krabiček. Nedílnou součástí každého „baliče“ jsou rovněž stuhy jak plastové, tak látkové. Z pomůcek vyjmenovává např. kružítko, tyčinkové lepidlo či barevné drátky i méně známé nástroje, jako například vlnovačku, rozřezávačku stuh či ozdobné raznice. Všechny tyto pomůcky i materiály jsou dobře dostupné ve všech větších papírnictvích.

Kniha je rozdělena na čtyři oddíly. První z nich je nazván Zvířátka a obsahuje řadu nápadů na balení dárků se zvířecími motivy. Mezi nimi naleznete například návod, jak zabalit dárek do tvaru kočky, hada či ryby, nebo jak na dárku vytvořit pavučinku s pavoučkem pro štěstí. Následuje  část nazvaná Krabičky, kde se naučíte vyrábět balení nejrůznějších tvarů od klasických kvádrových krabiček po elegantní válcové či luxusní pyramidové. Kromě vytvoření krabičky tu naleznete i tipy na jejich dozdobení. K tomu vám pomůže i oddíl Kytičky, obsahující návody na tvorbu různých kytičkových ozdůbek, které je možné použít nejen k dekoraci dárku, ale třeba i do vlasů nebo na oděv. Poslední část je nazvána prostě Dárečky, kde jsou uvedeny další tipy na krásná originální balení, například na dárek ve tvaru dortu nebo vánočního stromečku.

rkVšechny návody mají stejnou strukturu. Nejdříve se dozvíte, co vše budete k balení potřebovat. Poté následuje pracovní postup provázený obrázkovým návodem, nedílnou součástí jsou i dobré rády s tipy na různé obměny či jiné nápady. Vše je provázeno barevnými fotografiemi. Kniha je vytištěna na kvalitním křídovém papíře a graficky je velice povedená. Dětem bude vyhovovat jak barevné rozdělení jednotlivých kapitol, tak veselé ilustrace „pomocníčků“ v podobě dárečků a mašliček, které k dětem proslovují nejrůznější rady. Text je psán jednoduchým srozumitelným jazykem.

Kniha je vhodným dárkem pro děti, které jsou kreativní a rády potěší své blízké krásně zabaleným dárečkem. Při balení dárků si tak budou moci užít mnoho zábavy, zvláště pokud se k nim připojí i dospělí.

Další informace o autorce naleznete na jejích oficiálních stránkách, odkud byly převzaty zde užité fotografie: darkovebaleni.cz.

Knihu Ozdobné balení dárků pro děti vydalo nakladatelství MAC