Dárky, které můžete podávat na talířku

jidlo

Obdarováváte rádi své blízké originálními dárky? Pak jim můžete připravit překvapení v podobě dárku, který si mohou rovnou sníst. Takovéto dárky samozřejmě můžete koupit v jakémkoliv obchodě (vždyť tradiční bonboniéry jsou dosud nejvyhledávanějšími prezenty), ale co je zkusit připravit vlastníma rukama? Nápady na takovéto specialitky, které zahřejí u srdce a zároveň potěší chuťové pohárky, naleznete v knize Lahodné dárky.

knihaPublikaci Lahodné dárky vydalo na začátku tohoto roku nakladatelství Metafora. Jde o téměř 150 stránkovou publikaci, která v sobě shrnuje řadu receptů na výrobu různých pochoutek, a to sladkých i slaných. Kromě tradičních chuťovek, jako jsou pralinky, kuličky v čokoládě nebo košíčky, tu naleznete také návody na chutné zavařeniny a želé, pomazánky nebo octy. Za pomoci této knihy tak můžete potěšit skutečně každého – od milovníků klasické čokolády po ty, kteří si raději zamlsají na skutečných gurmánských lahůdkách.

V úvodu knihy vám autorka Jess McCloskeyová představí základní druhy kuchyňského náčiní, které budete k přípravě pokrmů potřebovat. Kromě klasického vybavení (např. kuchyňského robotu, válečku nebo vykrajovátek) tu naleznete i speciální nástroje, např. vidličky na namáčení kousků ovoce v čokoládě nebo formy na plněné pralinky. Následuje kapitola o tvorbě základních jedlých dekorací, např. na přípravu bezchybné čokoládové polevy nebo čokoládových svitků (zde jsem se konečně poučila, jak je připravit bez toho, aniž by většina čokolády skončila rozpatlaná na mých prstech).

Protože jsou pamlsky představované v knize určeny jako dárky, nechybí samozřejmě ani návody na jejich zabalení. Z toho důvodu je v knize připojen popis, jak vytvořit praktické dárkové krabičky různých tvarů  a jakým způsobem je nazdobit, aby dárek vypadal dokonale.

Poté již můžete přejít k samotnému jádru celé knihy – k receptům. Každý recept zabírá dvě strany. Přehledně strukturovaný text je provázen krásnými fotografiemi, takže při pohledu na ně se vám začnou sbíhat sliny na jazyku. Zde musím podotknout, že by jídla obsažená v knize měli připravovat jen ti, kteří mají dokonale zvládnuto sebeovládání; většina ostatních, stejně jako já, se totiž neudrží při pouhém „ochutnávání“, a tak je lepší dělat vše rovnou ze dvou dávek. O tom se můžete přesvědčit i vy jen tím, že si přečtete lákavé názvy vybraných pochoutek, např. kuličky z arašídového másla v mléčné čokoládě, kuličky z moučníku Red Velvet a krémového sýru, fondán z bílé čokolády a borůvek nebo sýrové koule s česnekem a hnědým cukrem.

Co o knize ještě více říci? Snad to, že ji vřele doporučuji všem, kteří rádi zkouší nové recepty a chtěli by svým kulinářským uměním překvapit někoho ze svých přátel nebo příbuzných. S knihou Lahodné dárky se vám to určitě podaří.

Na závěr připojuji vybraný recept, abyste si mohli rovnou připravit jednu z lahodných pochoutek.

Košíčky s granátovým jablkem a medovým máslovým krémem

ilMnožství 12–24 kousků
košíčky: 145 g změklého neslaného másla, 190 g krupicového cukru, 145 g mouky s kypřicím práškem, špetka soli, 4 vejce, 4 polévkové lžíce nízkotučného mléka, 120 ml sirupu z granátového jablka, semínka ze dvou čerstvých granátových jablek

medový máslový krém: 75 g změklého neslaného másla, 600 g prosetého moučkového cukru, 60–120 ml medu (nebo lehkého zlatého sirupu)

Košíčky
1) Předehřejte troubu na 190 °C. Vložte papírové nebo silikonové košíčky do 1 nebo 2 forem na muffiny, podle toho, jak velké košíčky chcete.