Allan a Barbara Peasovi radí, jak na řeč těla

Jsou lidé, kteří o něčem hovoří a něco jiného si myslí. Jak odhalit, že druhý k nám při rozhovoru není zcela upřímný? Zcela jednoduše! Stačí sledovat, co říká jeho tělo.

kniha

O signálech, které velmi často vysíláme, aniž bychom si je uvědomovali, píší Allan a Barbara Peasovi ve své knize Řeč těla na pracovišti, která vychází v nakladatelství Portál.

Kniha vás provede dravým business světem a všemi jeho nástrahami a poradí vám, jak ovlivnit vašeho obchodního partnera, spolupracovníka či šéfa tak, aniž by si to uvědomil. Už jen vhodným podáním ruky nebo postojem můžete získat druhého na svoji stranu.

Řeč těla má svá pravidla, do značné míry je nevědomá, ale při troše tréninku je možné si vhodná pravidla osvojit. Tato pravidla se mnohdy liší podle toho, zda jste muž či žena. Proto kniha uvádí jak zásady pro muže, tak zásady pro ženy, které mohou sloužit jako jakýsi manuál pro každého z nás.

Kniha je příjemnou příručkou, která srozumitelnou formou shrnuje fakta vyplývající z neverbální komunikace. Při jejím čtením si často uvědomujete, že pokud druhý člověk zkříží ruce při konverzaci s vámi, sami dokážete vycítit, že si jakoby udržuje odstup. Peasovi vám v knize vysvětlí, proč tomu tak je a jak si takového člověka získat na svoji stranu. Knihu můžete číst kdekoli – v metru cestou do práce, při obědě, před spaním. Nechybí v ní celá řada nákresů, které demonstrují aktuálně vysvětlované téma.

Hned v první kapitole dostanete tipy, jak zaručeně uspět při přijímacím pohovoru. Věděli jste, že výsledek pohovoru se do značné míry odvíjí od toho, jaký první dojem zanecháte? Peasovi doporučují při pracovním pohovoru méně gestikulovat, protože rozvážní a vyrovnaní lidé mají své emoce na uzdě a používají méně gest. „James Bond byl tak klidný, že se mohl milovat se ženou bezprostředně poté, co zastřelil deset padouchů… a zaručeně by byl vždy uspěl u přijímacího pohovoru,“ píší Peasovi.

Nepochybně zajímavé informace jsou také v oblasti podávání rukou. Proč nepodávat ruku jako leklá ryba a jak se bránit podání zvaném „drtič kloubů“. To vše a mnohem více v knize naleznete.

Řeč těla na pracovišti není žádnou vědeckou odbornou knihou, jedná se o příjemnou příručku psanou zcela srozumitelným jazykem, plnou vtipných obrázků a praktických rad a tipů. Nevím jak vy, ale já hned nějaké v práci vyzkouším!

Knihu Řeč těla na pracovišti vydalo nakladatelství Portál