Cyklistika – anatomie pro milovníky cyklistiky

helma

Jízda na kole stejně jako jiné sporty vyžaduje, aby tělo sportovce mělo silný a pevný základ. Je to klíč k dosažení vysokého výkonu i prevenci před zraněním. Mnoho cyklistů selhalo v tom, že byli přesvědčeni, že cyklistika je především o nohách. O tom, že všechny části těla musí spolupracovat a vést ke stabilizaci na kole a k poskytnutí maximální síly do pedálů, se dozvíte v knize Shannona Sovndala Cyklistika – anatomie – Váš ilustrovaný průvodce pro sílu, rychlost a vytrvalost, kterou vydalo nakladatelství CPress ve společnosti Albatros Media.

knihaKniha obsahuje celkem čtyřiasedmdesát nejúčinnějších cvičení pro jízdu na kole. Každé s jasným, postupným popisem a barevnými anatomickými ilustracemi, jež vyobrazují svaly právě zapojené do určitého pohybu. Jednotlivé cviky se aplikují přímo na situaci při jízdě. Zobrazené pracující svaly během zatáčení, stoupání, klesání i sprintu ukazují, jak jednotlivé cviky souvisí s cyklistickým výkonem. Naučíte se rovněž pozměnit cvičení tak, abyste se zaměřili na určité svalové oblasti, snížili svalové napětí a snížili tak i vznik běžných cyklistických úrazů.

Tato kniha poukazuje na anatomii cyklistiky prostřednictvím řady cvičení. Má napomoci k soustředění během tréninku. Naučíte se si navrhnout svůj program založený na porozumění, že úplná rovnováha a síla jsou klíčem k úspěšné jízdě bez zranění. Součástí jsou ilustrace a popisy v každé kapitole, jak cvičení aplikovat. Pokud správně využijete čas strávený v posilovně, výsledkem bude řada výhod z každého cvičení.

Vědecké studie rovněž prokázaly, že silový trénink zlepšuje vytrvalostní výkon. Nestačí jen najíždět kilometry na kole. Jestliže chcete využít svého potenciálu, budete muset aplikovat program silového tréninku, který zvyšuje sílu, průtok krve a kyslíku do svalu. Všechny tyto věci zlepší vaši cyklistickou výkonnost.

Cílem knihy je ukázat cyklistovi správné cvičení, posilování a správné zdvihací techniky. Každá kapitola přináší řadu cvičení, které byste měli během tréninku v rámci jednotlivých kapitol měnit.

Informace obsažené v této publikaci jsou z pohledu cyklistického tréninku velmi významné. Zařazení posilovacích cviků, předložených Shannonem Sovndalem, do každodenního cyklistického tréninku bude mít efektivní vliv na vaši zvýšenou celkovou výkonnost. Velmi doporučuji přečíst a v praxi využívat poznatky uvedené v této knize nejenom aktivním cyklistům, ale i návštěvníkům fitness a spinning center.

Mgr. Viktor Zapletal
reprezentační trenér ČR, trenér
ASC Dukla Praha a vedoucí trenér
tréninkové skupiny Viktora Zapletala,
caths.cz, skhcp.cz

V této knize Shannon Sovndal řeší problém trénování každé svalové skupiny k získání toho nejlepšího výkonu při jízdě na kole. Tato kniha vám pomůže poznat váš pravý potenciál pro cyklistiku. Jednotlivé cviky byly vybrány tak, aby splňovaly nároky cyklistů. Zkuste je začlenit do svého tréninkového programu a uvidíte, jaké výsledky ve výkonu vám tato cvičení přinesou.

Christian Vande Velde
Profesionální silniční cyklista

RAMENA A KRK
Tlak v sedu s jednoročními činkami

Provedení:
1. Posaďte se na balančním míči, činky uchopte do obou rukou ohnutých v loktech tak, aby pěsti byly v úrovni ramen a dlaně směřovaly dopředu.
2. Činky zvedejte současně vertikálním směrem až do propnutých loktů.
3. Činky pak společně vracejte zpátky do původní pozice.

Pracující svaly
Hlavní: přední deltový sval
Pomocné: vnější deltový sval, triceps, velký sval prsní, sval trapézový
(SOVNDAL, S.: Cyklistika – anatomie – Váš ilustrovaný průvodce pro sílu, rychlost a vytrvalost. Brno: CPress, 2013.)

Shannon Sovndal, MUDr. – je vlastníkem a zakladatelem Thrive Health and Fitness Medicine (Thrive HFM) – špičkového týmu doktorů, fyziologů a atletů, kteří svým klientům poskytují nejvyšší úroveň osobní zdravotní péče, životosprávy a tréninku. Působí jako týmový lékař Garmin/Chipotle profesionálního cyklistického týmu. Pracuje rovněž jako atestovaný lékař v oboru urgentní medicíny v nemocnici Boulder Community, Colorado a ve Všeobecném klinickém výzkumném centru Coloradské univerzity. Než se stal lékařem, věnoval se závodní silniční cyklistice. Zvítězil v cyklistickém California/Nevada šampionátu a v mnoha dalších silničních závodech. Je spoluautorem knihy Fitness Cycling (Spinning).

Knihu Cyklistika – anatomie vydalo nakladatelství CPress