Každý den jinak

Není snad žena, která by netoužila líbit se svému protějšku, ale málokterá by před zrcadlem chtěla strávit půl dne. S knihou Make-up za 10 minut - 50 kompletních stylů krok za krokem od Borise Entrupa se dokáže nalíčit za tak krátkou dobu každá. Knihu vydalo nakladatelství Ikar.

knihaV knize Make-up za 10 minut jsou uvedeny tipy a triky při líčení, které zakrátko pomohou dosáhnout perfektního účinku a které zvládne každá žena.

Make-up je úžasný, protože změna je viditelná ihned. S každou sezonou přicházejí nové barvy a textury, s nimiž si lze pohrávat. Dobré však je, že nemusíte stát před zrcadlem celé hodiny. Byla by škoda, kdyby se nějaká žena obávala použít kouřové líčení nebo extrémní oční linky, jen proto, že nezvládá správnou techniku. V takových případech vám tato kniha poslouží jako dobrý rádce. Nemějte strach z barev, vyzkoušejte vše a samy uvidíte, co vám sluší a co je vhodné pro váš obličej.

Autor jakožto umělecký vizážista vytvořil pro tuto knihu padesát nejrůznějších nalíčení, které na sobě stihnete vyzkoušet do deseti minut. Každá žena zde může najít svůj individuální styl líčení. Autor popisuje krok za krokem nejdůležitější zásahy a přidává rady ke všem tématům týkajících se líčení. Vybrat si můžete z nejrůznějších stylů – jednou decentní, jindy extravagantní make-up.

Na začátku knihy je kapitola Péče. Dozvíte se, jaké přípravky k ní potřebujete. Dále vás autor seznamuje s Náčiním. Představuje čtrnáct štětců a pomůcek, které patří k základnímu vybavení. Zajímavostí může být, že zde patří i lžička, která se používá při nanášení řasenky. Na víčko se tak nedostanou kousíčky barvy. V knize se rovněž dozvíte o základní technice – podkladu, tvářence, povíte si také o tvaru obličeje, o očích, o kajalu. Kdo neví, co je to kajal, dozví se to v knize. Řeč přijde i na řasy. Poučíte se nejen o perfektním barvení, ale i o umělých řasách a je ukázáno, jak na ně.

TIP - Protože jsou umělé řasy objemné, perfektně natočené a od sebe oddělené, není nutné je ještě barvit. Pokud o ně dobře pečujeme, můžeme je použít několikrát. Opatrně stáhneme lepidlo na řasy, když je potřeba, pomůžeme si pinzetou. Do příštího použití uchováváme umělé řasy v obalu, v němž jsme je obdrželi.
(ENTRUP, Boris. Make-up za 10 minut - 50 kompletních stylů krok za krokem. Praha: Ikar, 2013. s. 82.)

Také zjisíte, jak na oční linky, rty, obočí a na úplný závěr vám jsou svěřeny zkrášlovací tipy pro každý věk a SOS tipy, které se týkají například suché a mastné pleti, tmavých kruhů či oteklých očí, na které poskytne okamžitou pomoc sáček heřmánkového čaje.

TIP: Abyste byly vždycky vybavené pro všechny případy, vaše kosmetická taštička by měla obsahovat: zrcátko, korektor pro neustále svěží vzhled a pudr na lesklá místa. Kromě toho vatové tyčinky k malým opravám a rtěnku nebo lesk na rty, samozřejmě také oční stíny, abyste mohly kdykoliv nalíčení oživit.
(ENTRUP, Boris. Make-up za 10 minut - 50 kompletních stylů krok za krokem. Praha: Ikar, 2013. s. 140.)

Každý styl má své číslo v pořadí, jak za sebou v knize následují. Nechybí ani název vzhledu. Například hnědovlasá dívka s jemnými zelenými stíny ze stran 70–71 má vzhled nazvaný Mořská panna. Dále následuje úvodní povídání, pak fotografie dívky, jak vypadá nenalíčená. Velká fotka ukáže změnu v podobě nalíčení a úpravy vlasů. Následují menší obrázky, které přibližují jak oči, tak rty či tváře s komentářem, jak správně postupovat při líčení. Nechybí ani ilustrace pomůcek, které budou potřebné.

Knihu bych doporučila všem ženám, které chtějí změnit svůj styl, anebo chtějí prozářit či zvýraznit obličej a své přednosti s tím, že jim líčení nezabere horu času. Sama jsem se nechala inspirovat k výběru jiných očních stínů, než které běžně používám. S výsledkem jsem byla spokojená. Zajímavé jsou i extravagantní styly, které kniha nabízí. Publikaci můžete věnovat své kamarádce jako dárek, určitě potěší.

Boris Entrup je od roku 2007 exkluzivním vlasovým stylistou a vizážistou firmy Maybelline Jade. Dále pracuje pro řadu mezinárodních firem, což zahrnuje focení a filmování, objevuje se také na módních přehlídkách jako expert na líčení a kosmetiku.

Knihu Make-up za 10 minut - 50 kompletních stylů krok za krokem vydalo nakladatelství Ikar