Naučte se meditovat

S knihou Základy meditace od Lynne Laurenové se můžete začít věnovat meditaci. Pomůže vám to k tomu, abyste byli šťastnější a klidnější. Knihu vydalo nakladatelství Knižní klub.

knihaMeditace je cvičení, které přirozeně zklidňuje mysl i tělo. Jejím cílem je ztišit nebo upokojit mysl. Tím dosáhneme nehybného vědomí, nerušeni obtěžujícími myšlenkami.

Meditační techniky jsou různé, od zpěvů přes jemná dechová cvičení či vyprazdňování mysli a soustředění na určitý předmět, konkrétní pohyb nebo některý z pěti smyslů až po hluboké rozjímání.

Meditace je základní složkou mnoha východních náboženství a v tamních oblastech se praktikuje už po více než pět tisíc let. Uklidňuje, přináší bdělost a moudrost.

Meditace pomáhá soustředit se, zbavit se stresu, zlepšit si náladu, uzdravit se a léčit, vzdát se dobrovolně věcí a zanechat určitých činností, zlepšovat svou intuici a udržovat vlastní život v rovnováze. Představuje dodnes jediný možný způsob, jak se cítit uvolněně.

To, jací jste a jaký máte život, vychází z vaší mysli. Svůj svět si můžete vytvořit a vaše mysl je dílnou, kde všechno začíná. Zvolíte si, kým chcete být, kdo ve vašem životě bude přítomen a jak s ním budete jednat. Můžete si zvolit zaměstnání, své bydliště i styl, kterým se prezentujete. Vy jste ten jediný, kdo ovládá svůj život. Když jste šťastní, vaše mysl je klidná. Pokud vám však připadá, že nejste dost dobří, nebo se obáváte, že se nikdy nedočkáte vytoužených věcí, opravdu se to stane. Strachy a fobie, myšlenky o tom, že bez něčeho nedokážete žít, nebo že to, co chcete, nikdy nezískáte, jsou pouze představy vlastní mysli. Ve skutečnosti vám nic nebrání pracovat se svou myslí. Odpoutáte se tak od všeho, co vás činí nešťastnými. Díky ní poznáte své vlastní já. Díky ní si poradíte se strastmi každodenního života.

Při cvičení meditace zjistíte, že mnohá cvičení zvládnete za pár minut, kdekoliv a kdykoliv. Budete se zlepšovat ve schopnosti vytěsnit své okolí a ve schopnosti vnitřního soustředění. Pakliže budete meditovat často a pravidelně, bude vhodné, když si zařídíte nějaké místo, kde se budete cítit šťastní a kde budete moci pohodlně sedět. Takové místo by bylo vhodné vymezit pouze na meditaci.

Úryvek z knihy:

2. Základní meditace - s bílým světlem
Meditace s bílým světlem je dobrou průpravou k jakékoli hlubší meditaci a působí také na okamžité zlepšení nálady. Když vám něco soustavně působí starosti, negativní energie se může ukládat v různých částech těla. Potom se cítíme fyzicky těžší a nakonec můžeme onemocnět. Jestliže jsme naopak šťastní, cítíme se lehcí. Tato meditace vás očišťuje od starých vytěsněných trápení, úzkostí a rozčilení.
1. Tiše seďte, odpočívejte a zavřete oči.
2. Několikrát se zhluboka nadechněte, oči mějte stále zavřené.
3. Soustřeďte se na temeno své hlavy.
4. Vyšlete myšlenku žádající o paprsek bílého světla z nebes.
5. Vizualizujte si, jak světlo proudí do vašeho temene.
6. Sledujte, jak světlo plyne dál na vrch vaší hlavy a zevnitř ho vyplňuje.
7. Vnímejte pocit, jak postupuje k vašemu čelu, očím a spánkům.
8. Nechte ho zaplavit vaše lícní kosti, uši, ústa, bradu a čelist.
9. Všimněte si, že světlo zaplňuje celou vaši hlavu, jak zezadu, tak zepředu.
10. Představte si, že světlo proniká po celé délce vaším krkem.
11. Sledujte, jak plyne do obou vašich ramen.
12. Nechte ho sestoupit do obou paží, až po konečky prstů.
13. Nyní převezměte světlo hrudí a břichem.
14. Vnímejte, jak vám světlo vzchází do obou nohou a poté až do chodidel.
15. Jakmile se celí zaplníte bílým světlem, propusťte ho až do chodidel a chodidly ven do kořenů a jimi ho nechte plynout do země.
(LAURENOVÁ, Lynne: Základy meditace. Praha: Knižní klub. 2013.)

Příručka souhrnně a zevrubně seznamuje s různými typy meditace a nabízí prosté návody k zvládnutí techniky. Kniha pomáhá najít cestu do vlastního nitra. Naučíte se tak meditaci, jež působí zklidnění, uvolnění a nastolení energetické rovnováhy. Navíc dodává i odvahu a sebevědomí. Díky meditaci získáte vyrovnanost v životě. Prospívá, i pokud jde o vztahy, zdraví nebo třeba finanční záležitosti. Je také mocným nástrojem k uzdravení psychických a fyzických potíží. Knihu doporučuji každému, kdo se chce dostat do vlastního nitra a chce se uzdravit, nebo si jen odpočinout.

Knihu Základy meditace vydalo nakladatelství Knižní klub