Vytvořte si vlastní věnec

Pakliže hledáte něco nového, čím byste si vylepšili váš dům nebo byt a přitom rádi tvoříte, je publikace Originální věnce a přírodní dekorace - Nadčasové, stylové, nevšední i elegantní od Lucie Dvořákové pro vás. Vydalo ji nakladatelství CPress ve společnosti Albatros Media a. s.

knihaV publikaci objevíte čtyřicet jedinečných projektů, ve kterých vás autorka seznámí s výrobou věnců a přírodních dekorací. Zjistíte, jaké pomůcky a materiály budete potřebovat, přičemž všechny pracovní postupy jsou doprovázeny mnoha fotografiemi, které vás povedou krok za krokem ke zdárnému cíli. A nezáleží na tom, zda jste začátečník nebo pokročilý – důležitá je chuť tvořit něco nového.

V této knize tvoří autorka věnce a přírodní dekorace především z přírodnin. Velké množství potřeb si donesete z procházky, takže vás nic nestojí. Na začátku knihy je uveden seznam materiálů. Z mnoha jmenujme tyto: alobal, bambus, březové větvičky, korkové špunty, makovice, ořechy, pytlovina, sádra, šišky, telefonní seznam, usušené plátky citrusů, větve kroucené vrby a další.

První část knihy nabízí seznam věnců, které si můžete postupně vytvořit. Uzdu fantazii můžete popustit pro věnce ze suché trávy, z darů lesa, z pytle od brambor s odlitky, z alobalu, z telefonního seznamu či z březové kůry. Věnec je vždy vyfocen v konečném znění, je u něj uveden seznam materiálu, který budete potřebovat a další stránky vám přináší podrobný postup i s dalšími fotografiemi.

Druhá část knihy přináší přírodní dekorace. Můžete si tak jednoduše vyrobit skleničkové lucerničky, podzimní bonsaj, romantická srdíčka, suchou vazbu z makovic či svítící větvičky.

Kniha, která přináší dvaadvacet originálních věnců a osmnáct okouzlujících přírodních dekorací, je určena pro tvořivé děti a jejich rodiče. Kombinací neobvyklých materiálů můžete vytvořit krásné věci, které udělají radost vašim blízkým. Obdarujte je něčím výjimečným.

Lucie Dvořáková je rovněž autorkou knih "Ze starého nové - originální proměny", "Originální výtvarné nápady pro děti i rodiče" i "Originální tvoření pro malá i velká stvoření". Knihy mají společné jedno. Z věcí, které byste už jinak vyhodili do odpadků, můžete vytvořit krásné věci. Originální výtvarné nápady pro děti i rodiče vám přináší nápady, jak si vyrobit plno dekorací do dětského pokoje, roztomilá zvířátka, kouzelné pohádkové bytosti a zajímavé hračky. Originální tvoření pro malá i velká stvoření vám napoví, jak vyrobit plno zajímavých věcí, například medvídka z ponožek, korálkovou girlandu či zvonící sluníčko z alobalu a cédéčka. Všechny publikace přináší podrobné návody i s fotografiemi, takže se tvoření nemusí bát ani děti, pro které je vlastně kniha určena. I vlastní věnec zvládnou děti, stačí trocha šikovnosti a fantazie a výrobek je na světě.

Autorka níže popisuje, jak se vlastně k této tvorbě netradičních věcí dostala.

"Odmalička jsem měla potřebu neustále něco vytvářet, měnit a vylepšovat. Činnosti spojené s vyráběním něčeho hezkého jsou pro mě velice naplňující a objevovat kouzlo zdánlivě obyčejných a již nepotřebných věcí mě fascinuje. Myslím, že něco pěkného je možné udělat ze všeho a neexistuje materiál, který by se nedal využít. Naopak většina technik, které mají předem daná pravidla, mě neláká. Potěšení nacházím právě v dělání věcí po svém, v experimentování a ve zkoušení nového. Když se pak povede takzvaně "něco z ničeho", a výrobek se dokonce líbí ostatním, mám velkou radost." [1]

[1] DVOŘÁKOVÁ, Lucie. Originální věnce a přírodní dekorace - Nadčasové, stylové, nevšední i elegantní. Brno: CPress ve společnosti Albatros Media a. s., 2012. 104 s. ISBN 978-80-264-0037-0.