Recenze: Odborná literatura

Recenze: Anna Sálová, Zuzana Veselá, Jana Šupolíková, Lucie Jebavá, Jiří Viktora – Copywriting

1 1 1 1 1 (2 hlasů)
il

Přitahuje vás svět reklamy? Píšete rádi a dobře? Přemýšlíte nad tím, že tyto dvě oblasti skloubíte dohromady a stanete se profesionálním copywriterem, ale tak nějak pořádně nevíte, jak začít? Už se textování věnujete, ale vaše snaha nepřináší kýžené výsledky? Nebo jen občas postrádáte inspiraci a hledáte něco, co vás znovu „nakopne“ do práce? Pokud jste aspoň jednou odpověděli kladně, pak určitě zbystřete pozornost, protože nakladatelství Albatros vydalo v září 2015 knížku, která by vás mohla zaujmout. Vytvořili ji profesionálové z agentury H1 a nese jednoduchý název Copywriting.


knihaPříručku tvoří sedmnáct kapitol. První kapitoly představují oblast copywritingu jako takovou, přibližují, proč je copywriting žádanou disciplínou a jak by měl vypadat ideální copywriter. Úplné začátečníky jistě potěší i rychlé „marketingové školení“. Větší část knihy je pak věnována copywriterským zásadám pro jednotlivé typy copy (jako např. webcopy, PPC inzeráty, PR články, atd.). V době, kdy světu vládnou sociální sítě, samozřejmě nemůže v knize chybět ani prostor věnovaný právě jim. Já sama jsem nejvíc ocenila kapitoly věnované problematice optimalizace textů, tipům, jak účinnost copy měřit, a také radám, jak copywriterskou tvorbu zasadit do širší obsahové strategie.

Při čtení knihy si nelze nevšimnout, že se autoři zaměřují především na online copywriting. Není vlastně divu, protože H1 je online marketingovou agenturou a má k tomuto tématu skutečně co říct. To ovšem neznamená, že by oblast offline copywritingu byla nějak podceněná. Naopak, Copywriting je komplexní příručka, která vám pomůže při realizaci jakéhokoli zadání.

Pozornému čtenáři jistě neunikne, že mnoho rad a tipů je tak trochu neustálé opakování toho samého. Ve skutečnosti to ale vůbec nevadí, protože se jedná o zásady opravdu důležité a časté opakování vede k zapamatování. Navíc čtenář tak nemusí číst knihu konzistentně, ale může si třeba jen nalistovat téma, kterému se aktuálně věnuje.

Příjemné je, že doporučovanými zásadami se řídí i sami autoři, takže kniha je velmi přehledná. Členění do krátkých odstavců, odrážky, graficky odlišené boxy – to vše napomáhá snadné orientaci. Čtenář se také může těšit na množství dobrých i špatných příkladů z praxe, názorné obrázky, ale také třeba na praktická cvičení, která jeho schopnosti ihned ověří. Sympatickým překvapením je i copywriterský slovníček umístěný v samém závěru publikace.

Knihu Copywriting považuji za velmi povedenou a troufám si tvrdit, že každý, kdo to myslí s copywritingem vážně, by měl mít tuto příručku nejen v knihovničce, ale také ji z ní často vytahovat.

SÁLOVÁ, Anna, VESELÁ, Zuzana, ŠUPOLÍKOVÁ, Jana, JEBAVÁ, Lucie, VIKTORA, Jiří. Copywriting. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2015, 232 s. ISBN 978-80-251-4589-0.

 

Aktuality

  • Březen 2024 odstartoval svůj běh Knižním festivalem v Ostravě

    V prvních dvou březnových dnech proběhl v Ostravě 5. ročník Knižního festivalu. Jako vždy nadšení čtenáři nakupovali knížky, navštěvovali  nejrůznější besedy, trpělivě stáli v dlouhých frontách na podpis svého oblíbeného spisovatele nebo jiné známé osobnosti. Mohli se také účastnit  dvou živých rozhlasových vysílání.

    Číst dál...  
  • Česká vlna nakladatelství Host

    Není sporu o tom, že se nakladatelství Host v průběhu let podařilo pod svou značku shromáždit celou řadu vynikajících českých autorů. Svědčí o tom zájem čtenářů i odezvy v médiích. Host věnuje pozornost propagaci pravidelnou účastí na knižních veletrzích, ale také pořádá samostatné akce. Ta, která je nazvána Česká vlna, představuje čtenářům autory a jejich knihy.

    Číst dál...  

Z čtenářského deníku

  • Jarmila Glazarová: Vlčí jáma

    Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.

    Číst dál...  
  • Drašar

    Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.

    Číst dál...  

Přihlášení