Recenze: Lucie – Kuchařka Delicious blog Lucie

Máte rádi zdravé pokrmy? Tak to je důvod k radosti. Už dávno odbyly časy, kdy kuchařek na podobné téma bylo jako šafránu.  S tím jak lidé víc přemýšlejí o své stravě a zdraví, se objevují stále zajímavější kuchařky. A s tím přichází i otázka, jaká je nová publikace Kuchařka Delicious blog Lucie od autorky, která vaří to, co ji baví?

knihaKuchařka obsahuje 97 receptů nejmodernější zdravé gastronomie s fotografiemi, které už na první pohled pohladí vaše chuťové buňky. Autorka Lucie Pospíšilová skrze knihu přináší notnou dávku inspirace, a to i velmi zkušeným milovníkům zdravé kuchyně. Naučí vás používat nové suroviny či jiný způsob přípravy a je vysoce pravděpodobné, že vaše kulinářské dílo připravené podle těchto receptů přesvědčí dosavadního odpůrce všeho zdravého o tom, že zdravé znamená prostě úžasné! A další várka zdravých receptů je pak k nalezení na jejím blogu Delicious blog.

Kniha Kuchařka Delicious blog Lucie obsahuje recepty pro kompletní denní menu a k tomu řadu drobností, dezertů, zmrzlin a nápojů. V úvodu autorka představuje sama sebe a svou kuchařku. Představuje chutné, ale ne příliš triviální recepty, které si může každý doladit podle své libosti. Sama se zříká průmyslových cukrovinek, přílišného doslazování a produktů, které nepodporují zdraví. Sama se hlásí k těm, kteří se ve svém stravování často obracejí k přírodě i k myšlenkám, zda jídlem skutečně prospívají svému zdraví.

Po úvodu následuje sbírka receptů, které vás mohou inspirovat ke zdravým snídaním, různým drobnostem, hlavním jídlům, salátům, dezertům, zmrzlinám či nápojům. Na konci knihy se nachází seznam receptů. Každý recept je prezentován na jedné dvoustraně, kdy na levé straně se nachází název jídla, pár slov od autorky, ingredience a postup přípravy. Na pravé straně je umně vyfotografováno popisované jídlo tak, že lahodí nejen očím, ale i žaludku. Právě kvůli pár slovům od autorky mám pocit, že je kniha sympatičtější a lidštější. Dává to kuchařce jiný rozměr a především kouzlo – skoro jako kdybyste si s autorkou knížky povídali o receptech nad šálkem dobrého čaje či kávy.

Na první pohled je patrné, že autorka vaří s radostí a doopravdy se chce se čtenáři podělit o své nejchutnější recepty. Pobízí je ke zdravému stravování, ale nikomu své zásady nevnucuje. Sama sbírá nápady na své recepty na internetu či v různých časopisech a knihách, tak aby mohla svým čtenářům přichystat něco nového, chutného. Se svými čtenáři pak sdílí otestované recepty na zdravá jídla, která přímo naléhají k vyzkoušení.

Hlavní jídla pro mě přímo nejsou šálkem kávy. Mám ráda maso, což se v této kuchařce příliš nenosí. Na druhou stranu recepty, které jsem uvařila, chutnaly dobře a ráda jsem si i přidala. Co mě ovšem nadchlo, byla kapitola věnovaná dezertům a zmrzlinám. Taková jablečná zmrzlina se skořicovou posypkou nebo ovesné cookies s kakaovými boby patří mezi mé snad už celoživotní favority. Kuchařku Delicious blog Lucie bych doporučila všem, kteří se rádi dobře najedí a nevadí jim občas zaběhnout do obchodu se zdravou výživou, aby si mohli dopřát něco zdravého a chutného.

Název: Kuchařka Delicious blog Lucie
Nakladatelství: CPRESS
Rok vydání: 2016