Recenze: Cristina Muntean – Vy jako značka
- Vytvořeno 12. 5. 2019 1:00
- Autor: Zuzana Tomášková
Nejenom šaty dělají člověka, ale i způsob, jakým se celkově prezentuje ostatním lidem a světu. Kniha Cristiny Muntean Vy jako značka proto odhaluje principy budování osobní značky, která může pomoci při kariérním růstu i v podnikání. A kdy byla ta nejlepší chvíle pro budování vaší osobní značky? Včera. A ta druhá nejlepší je právě teď. S touto knihou můžete hned začít.
Chcete se ve své kariéře posunout dál? Cítíte, že potřebujete lépe prodávat své dovednosti na trhu práce? Hledáte práci snů? Je pro vás obtížné najít práci kvůli vašemu věku? Máte obavy vrátit se do práce po delší přestávce? Chcete zvýšit odbyt svých služeb? Možná právě kniha Vy jako značka obsahuje řešení na výzvy, kterým aktuálně čelíte.
V publikaci se dozvíte, jak proměnit své jméno v osobní značku a jak více prezentovat své jedinečné kvality. Ve první polovině knihy najdete odpovědi na otázku, proč se vůbec zabývat osobním brandingem. V druhé polovině získáte praktické rady, jak na osobní branding. Díky poznatkům, příkladům z praxe, cvičením a koučovacím otázkám dostanete v knize návod na to, jak převzít odpovědnost za svou osobní značku a tím zlepšit svou kariéru i život.
Kniha je zajímavá stejně jako kariéra autorky. Cristina Muntean se narodila v rumunské vesnici v Transylvánii, vystudovala novinařinu a za láskou se přestěhovala do Prahy. Začínala jako učitelka cizích jazyků, později začala přispívat do anglicky psaného ekonomického časopisu Czech Business Weekly. V roce 2010 Cristina založila vlastní PR a vzdělávací agenturu Media Education CEE. Spolupracovala s řadou známých značek. Své dlouholeté zkušenosti v oblasti médií a vzdělávání se proto rozhodla se čtenáři sdílet prostřednictvím knihy Vy jako značka.
Sama autorka v úvodu knihy dokazuje, jak dobře si sama umí budovat svou značku. Začíná to tím, od koho získala předmluvu ke své knize. Pokračuje tím, že užitečnost knihy vyzdvihují recenze řady odborníků. A samozřejmě dokončuje budování své osobní značky popisem vlastního kariérního příběhu a uvedením telefonního čísla a e-mailu. Umět se propagovat musí hlavně odbornice na osobní značku. Ostatně tento způsob zviditelnění odborníků prostřednictvím sepsání knihy a uvedením kontaktů přímo v knize začíná být stále častějším fenoménem dneška. Cristina Muntean však buduje svou osobní značku komunikační expertky především obsahem své knihy.
Vzhled knihy je velmi příjemný a atraktivní. Netradiční jsou fialové nadpisy u kapitol, které rozhodně poutají pozornost. Text se čte velmi dobře, je dostatečně členitý, poutavý, místy zdůrazněný tučným písmem. Líbí se mi provázanost příkladů a osobních postřehů s praxí, která podtrhuje vyznění knihy. Je znát, že autorka nad obsahem, jednotlivými větami a vyzněním přemýšlela a zároveň má k tomu kvalitní průvodní vzdělání. Obsah i struktura jsou tedy příjemným závanem vzduchu oproti občasným spíše žvanivým textům jiných autorů. Je vidět, že má autorka řadu zkušeností, novinářskou praxi, ale i to, že si prošla řadou různých osobnostních a rozvojových seminářů. Celkové vyznění knihy je tak velmi přímé, svěží, užitečné, líbivé a především ucelené.
Obsah knihy hodnotím velmi kladně – jednotlivé části jsou stručné, ale plné informací a inspirace. Ať už se to týká vlastní prezentace, znalosti sama sebe, rozvíjení osobnosti, zjišťování svých cílů a potřeb, používání sociální sítě či psaní e-mailů. Líbí se mi také koučovací otázky, které nutí se nad jednotlivými aspekty budování značky důkladně zamyslet. Autorka navíc své poznatky zasazuje do kontextu ekonomické situace i budoucího směřování trhu nejen v České republice, ale i ve světě. Užitečná je i část o interních a externích indikátorech úspěchu. Myslím, že když si je člověk čte, automaticky mu proletí hlavou, na čem by mohl ještě zapracovat.
Je těžké vypíchnout jen některou část, načerpala jsem zde hodně zajímavých poznatků, které se budu snažit uvést co nejrychleji do praxe. Myslím si proto, že na své si přijde každý čtenář, který by rád zapracoval na své kariéře a osobní značce, ať už je to podnikatel, kariérní vizionář, žena na mateřské, vědec nebo student. I proto je velmi užitečná závěrečná část knihy. A o čem je? To můžete zjistit sami právě v knize Vy jako značka.
Aktuality
-
Březen 2024 odstartoval svůj běh Knižním festivalem v Ostravě
V prvních dvou březnových dnech proběhl v Ostravě 5. ročník Knižního festivalu. Jako vždy nadšení čtenáři nakupovali knížky, navštěvovali nejrůznější besedy, trpělivě stáli v dlouhých frontách na podpis svého oblíbeného spisovatele nebo jiné známé osobnosti. Mohli se také účastnit dvou živých rozhlasových vysílání.
Číst dál... -
Česká vlna nakladatelství Host
Není sporu o tom, že se nakladatelství Host v průběhu let podařilo pod svou značku shromáždit celou řadu vynikajících českých autorů. Svědčí o tom zájem čtenářů i odezvy v médiích. Host věnuje pozornost propagaci pravidelnou účastí na knižních veletrzích, ale také pořádá samostatné akce. Ta, která je nazvána Česká vlna, představuje čtenářům autory a jejich knihy.
Číst dál...
Knihy
Z čtenářského deníku
-
Jarmila Glazarová: Vlčí jáma
Jana, která osiřela po první světové válce, se dostává k adoptivním rodičům, kteří žijí ve Slezsku a jsou bezdětní. Jana se stává ošetřovatelkou své adoptivní matky, stará se o domácnost a snaží se své nové rodině být užitečná. Postupem času ale odhaluje tajemství tohoto nesourodého páru. Na první pohled totiž vypadají Klára a Robert šťastně, na ten druhý je ale vidět, že tento pár rozhodně šťastný není.
Číst dál... -
Drašar
Nacházíme se v době, kdy je český jazyk považován za mluvu vesničanů. Čeština je vytlačena z nejvyšších společenských funkcí, kultury i státní správy. Na školách se vyučuje německý jazyk, jazyk vzdělanců. Dochází k velké germanizaci (poněmčování) společnosti… A do této doby se narodí Josef Václav Michl. Dlouho očekávaný syn, kterému jsou předurčeny velké skutky a který se má stát chloubou rodiny.
Číst dál...