Jesús Hernandéz dává čtenářům nahlédnout do záhad a tajemství druhé světové války

vojak
V knize španělského publicisty a historika Jezuse Hernandéze Záhady a tajemství druhé světové války máte možnost poznat tajemné události největší války v dějinách lidstva. Hernandéz se pokouší najít odpovědi například na otázky, kde se nachází Hitlerovy ostatky, jak se před bombardováním zachránila Poslední večeře Leonarda da Vinci, jak s druhou světovou válkou souvisí bermudský trojúhelník nebo zda Japonci na Filipínách zakopali poklad, který nebyl nikdy objeven.

Hernandéz o své historické knize mluví následovně:
„Předkládám dílo, jehož cílem je poukázat na skutečnost, která možná mnohé překvapí – v historii válečného konfliktu v letech 1939-1945 existuje hodně bílých míst a odpovědi na mnohé otázky jsou dosud střeženy pod pečetí přísného tajemství v archivech vítězných mocností. Neznáme důvody tohoto mlčení a bylo by příliš odvážné tvrdit, že jsou bez výjimky nízké a hanebné. Je ale pravda, že čím dále pokročíme ve studiu tohoto konfliktu, tím více záhad se před námi objeví.“ (Hernandéz, Jesús. Záhady a tajemství druhé světové války. Praha: Jota 2009, s. 8.)

obal knihyAutor si uvědomuje, že druhou světovou válku naplňovaly události, které podněcovaly i podněcují fantazii i těch nejsoudnějších a nejrozvážnějších historiků, jejichž cílem bylo a je tyto tajemné události objasnit. Místo objasnění se jim ale často otevírají dvířka pro nová pátrání, která dokážou ještě více prohloubit zájem zvědavců o dějiny druhé světové války.

Hernandézova kniha Záhady a tajemství druhé světové války čtenářům referuje o tajemných špionech, nevysvětlitelných událostech, podivných zmizeních, prokletých lodích, záhadných úmrtích nebo mýtech a fantastických příbězích druhé světové války. Činy velkých postav největšího válečného konfliktu v dějinách lidstva, jakými byli třeba Hitler, Churchill, Rozmel nebo MacArthur, se v neuvěřitelně líčených příhodách v knize prolínají s osudy neznámých a bezejmenných hrdinů.

Nemyslete si,  že se Hernandéz v knize obrací k fantastickým historkám. Podle něj jsou samotné dějiny druhé světové války natolik sugestivní, že zaujmou čtenářovu pozornost a zvědavost i bez různých blouznivých povídaček. Kniha tak předkládá události druhé světové války tak, aby co nejvíce odpovídaly skutečnosti, anebo jednoduše přiznává nedostatek dostupných informací, aby mohla danou věc objasnit.

Autor knihy, Jesús Hernandéz, dodává:
„Očekává-li čtenář, že v této knize najde odpovědi, je mi líto, že jej musím hned na začátku zklamat, ale na konci knihy nejenže nezmizí žádná z jeho pochybností, ale pravděpodobně se k nim přidají ještě mnohé další. Válečné hádanky zde nevyřešíme – to by byla práce vhodná pro nějakého vizionáře – ale naopak přidáme nové.“ (Hernandéz, Jesús. Záhady a tajemství druhé světové války. Praha: Jota 2009, s. 8.)

Hernandéz výše řečené vysvětluje následovně:
„Nikdy úplně nepoznáme vše, co se během oněch šesti krvavých let stalo. Vědomí, že před námi vždy budou nové epizody, které nás zaujmou, překvapí a probudí v nás zvědavost, ale z druhé světové války činí nevyčerpatelný pramen záhad a tajemství.“ (Hernandéz, Jesús. Záhady a tajemství druhé světové války. Praha: Jota 2009, s. 9.)

Knihu Záhady a tajemství druhé světové války vydalo nakladatelství Jota