Hotel, ve kterém se ztrácejí hosté

detail

Jak se zachová správný hoteliér, když se v jeho podniku začnou ztrácet děti hostů? A co teprve, když je klientela hotelu více než podivná, jak je tomu v příběhu Heřman Hmmm a případ černé sedmy od Hild E. Gerardové, který byl na začátku léta vydán v Mladé frontě? Nezbývá než se vydat tajemství odhalit přímo do hotelu, připomínajícího hrad.

O chod rodinného podniku – hotelu Hmmm  u. p. s. (ubytování pro strašidla) – se starají dvojčata Heřman a Hermína. Posty mají rozdělené více než dobře, o pět minut straší Heřman má na starosti účetnictví a obsluhování hostů, Hermína naopak vyvařuje – proslula různými variacemi guláše. Jejich matka – operní diva – se o rodinný podnik prakticky nestará, pokud nepočítáme občasný živý koncert pro hosty. I otec je, mírně řečeno, zvláštní. Celý den prospí v rakvi a dvojčata zapomíná informovat o nových rezervacích. Do těchto podmínek přijíždí Ágnes Podivná v doprovodu tří mužů a žen, údajně příbuzných. V hotelu chtějí oslavit desetiletou existenci rodinné firmy, ale personál i hosty brzy začnou děsit divnými narážkami. Vzápětí začínají mizet malí bubáci, duchové a kostlivci a je nad slunce jasnější, že je někdo unáší. Po hotelu se objevují lístečky s počtem hostů, kteří zatím unikli strašlivému osudu. Každý z nich je podepsaný jinou iniciálou. Nezbývá než si položit otázku: kdo je pachatelem?

knihaPřestože se dvojčata neustále popichují, zdá se, že mezi sebou mají výborný vztah a dohodnou se spolu i beze slov. To je v tak vypjaté situaci, jako právě v hotelu Hmmm zavládla, nesporná výhoda. O vše se musí postarat sama, matka odjela vystupovat do Egypta a otec se ji znenadání rozhodl následovat. Z toho, co se o něm čtenář může dozvědět, se dá usuzovat, že je upír. Potvrzuje to i ilustrace, autorka se o skutečném původu hlavy rodiny nezmiňuje. Do rodiny je potřeba ještě připočítat kostlivého psa Buřtíka. Původně byl mazlíčkem jednoho z hostů, který ho však v podniku zapomněl. Důležitou roli mají také strašidla obývající hotel v době zločinů. Pan Ducháček se stále motá kolem Hermíny, pan Hubený čas od času vyprovokuje hádku… Kapitola sama pro sebe je Ágnes a její doprovod. Od samého začátku má čtenář tendenci podezírat ji z nekalých úmyslů. Ale co když se plete?

Hlavním a takřka jediným místem, kde se děj odehrává, je rodinný hotel Hmmm. Pro strašidla všeho druhu je tím pravým místem k rekreaci, přilehlý hřbitov poskytuje dostatek vyžití hostům všech věkových kategorií.

Kniha je psaná s nečekanou nadsázkou: hotel má vlastní webové stránky, hostům poskytuje všemožné technické služby… Navíc se dětští čtenáři pobaví při čtení z historie rodiny majitelů nebo tabulek, jak od sebe rozeznat ducha, kostlivce a bubáka. Autorka má děj pečlivě promyšlený a ohromí závěrem, který by se sice dal předpokládat, ale přesto překvapí.

Ágnes mi zapíchne svůj dlouhý bledý nehet do prsou. „Váš otec prospí celý boží den někde v rakvi. Ten ti moc nepomůže. Nebo se snad pletu?“
Zmůžu se jenom na přikývnutí a snažím se zmizet.
„Musím nahoru,“ blekotám. „S lepidlem.“ Zvednu tubu do výšky. „Pomoct panu Hubenému.“