Pohádková říše koček

S dětskou knihou Václava Čtvrtka Kočičiny kocourka Damiána můžete prožít spoustu báječných kočičích dobrodružství s kocourkem Damiánem, kterého jistě znáte z televizních večerníčků. Knihu vydalo nakladatelství Fragment.

knihaKocour Damián má spoustu kočičích přátel, z mnohých jmenujme například tyto: bitevní kočka Pitipačka, pyšná kočka Tereza či hračkočková kočka Jepinka. Příběhy Damiána a jeho přátel vás zavedou do kouzelné pohádkové říše.

Jednou jeden kocourek se jmenoval Damián. Za mámu měl kočku Jepinku a za bratra kotě Žužlíka. Za jednu tetu měl bitevní kočku Pitipačku a za druhou tetu měl pyšnou kočku Terezu. Bydleli v kočičím městě, v prostřední ze tří ulic. A protože třikrát devět je dvacet sedm, bydlelo tam s nimi ještě sedmadvacet koček. [1]

Kocour Damián je docela obyčejný kocour, který má na konci ocásku blešku. Podle kočičího slabikáře se říká, že když opustí kočku blechy, opustí ji i štěstí. Damián je odvážný kocour. Když ho kočka Tereza poprosí, aby jí došel do čtvrté ulice pro jeden brousek na kočičí drápky, tak souhlasí, i přesto, že tam nerad chodí, protože tam přes cestu leží strážní bernardýn Havrda a vybírá poplatek - třikrát podrbat na uchem. A že má hrozně velké uši. Co se Damiánovi při této cestě povede, se nechte překvapit v knize.

S kocourem Damiánem zažijete spoustu dobrodružství a seznámíte se s celou řadou nových přátel. Například s učeným kocourem Diviznou budete něco nového vymýšlet, rád by spolkl Měsíc. Poznáte i maličkou zlostnou kočku Amálku či účetního kocoura Koblihu. Také se dočtete, jak se chce kocour Damián stát hodinářem a jak vypadají hodiny s mňoukačkou. Ostatně všechny obyvatele kočičího města máme pohromadě nekreslené v závěru knihy, takže snadno poznáte, kdo je kotě Žužlík, kočka Tereza či kocour Kucbaba.

Příběh kocoura Damiána by se dal přirovnat ke knize Husa Líza od Petra Horáčka (Portál). Zatímco kocour Damián je zcela obyčejný kocour, který zažívá se svými přáteli nová dobrodružství, tak husa Líza by chtěla být jiná než ostatní husy. Kocour netouží po výjimečnosti jako husa Líza. Chtěla by umět klapat zobákem tak silně jako tukan, plavat jako tuleň a skákat jako klokan. Avšak když se pokusí zařvat silně jako lev, pochopí, že být jednou z davu také není tak špatné. Damián je velice přátelský kocour, který neumí plakat. Narozdíl od husy mají kočky dvacet devět figur na udobřování. Kniha je určena dětem od pěti let.

[1] ČTVRTEK, Václav. Kočičiny kocourka Damiána. Praha: Fragment, 2013, s. 3. ISBN 978-80-253-1895-9.