Recenze: Erin Pascalová – Harry Potter: Pobertův plánek

5

Svět Harryho Pottera je místo kouzelné. Pro mnoho z nás je to svět, ve kterém bychom chtěli žít. Kdo by nechtěl umět kouzlit? Patřím do generace, která s knihami Harryho vyrůstala. Když pak přišly filmy, i ty jsem shlédla všechny. Kdykoliv vyjde něco nového, potřebuji mít dané dílo doma a Harry Potter: Pobertův plánek nebyl výjimkou.

Kniha Harry Potter: Pobertův plánek je skvělým průvodcem Bradavicemi. Na začátku jsou čtenáři představeni autoři této povedené mapy. Zasvěcení už vědí, že jimi byli čtyři bradavičtí studenti – Tichošlápek, Dvanácterák, Náměsíčník a Červíček. Čtyři kamarádi, kteří byli pro každou špatnost a ze školního řádu si nic moc nedělali. Po letech plánek objeví bratři Weasleyovi, kteří ho ukradnou z kanceláře školníka Filche a předají ho po letech Harrymu, aby se tajně mohl dostat do Prasinek. Každý, kdo se s plánkem setká, si užije neskutečně zábavné chvilky. Je to opravdu užitečná věcička. Ukazuje totiž každého, kdo se na hradě nachází. A je jedno, zda se zrovna nachází v lidské, nebo ve zvířecí podobě. Ostatně tak se přijde na to, že Peter Pettigrew vůbec není mrtvý, jak si veřejnost už dvanáct let myslí.

Další kapitoly se věnují bradavickému hradu a důležitým místnostem v něm – autoři tak čtenáři představují Velkou síň, umývárny i jednotlivé učebny odborných předmětů. Následuje kapitola o společenských místnostech a o pozemcích, knihu uzavírá kapitola s názvem Tajemství a něco navíc.Texty doplňují kreslené ilustrace a fotografie scén z filmové adaptace.

Kniha se prodává s kouzelnou hůlkou, která pomůže čtenáři objevit tajemství, které plánek skrývá. Někde to jsou stopy těch, kteří se toulají po chodbách, jinde to jsou zajímavé informace a na dalším třeba různá souhvězdí. Navíc se na konci knihy nachází prázdná stránka, kterou si může každý popsat dle libosti neviditelným inkoustem.

Ač je kniha určená primárně dětem, které se teprve se světem kouzel seznamují, ocení ji každý velký fanoušek tohoto světa. Informace, které v knize jsou, už sice jistě znají, ale možnost si „pohrát“ s hůlkou a mapou je k nezaplacení. Když objevujete, co před vámi plánek skrývá, cítíte se jako malý Harry Potter, který poprvé objevoval jeho tajemství. Bez dechu sledujete stopy a těšíte se, čí jméno se vám na konci té cesty zjeví. Je to kouzelné a zábavné.

Knihu doporučuji všem, kteří mají rádi Harryho Pottera. Znovu si připomenete vše, co je v Bradavicích důležité. Kniha ale zajisté potěší i ty, kteří tento svět teprve objevují. Možná se pro něj nadchnou tak, že budou chtít číst a vidět víc a víc. Navíc jsou v knize úkoly, které čtení ozvláštní. Textu sice není moc, ale je zde uvedeno vše podstatné.

Zavzpomínejte tedy na nejpodstatnější okamžiky tohoto dobrodružství. Užijte si čtení stejně jako já a po skončení nezapomeňte říct: Neplecha ukončena!

Harry Potter: Pobertův plánek
Autor Erin Pascalová