Nevšední příběh ze starověku plný lásky, bolesti, lží a intrik

Vyvolená Ulrika vidí opět po mnoha letech to, co vidět ve skutečnosti nemůže. Neexistující boubelatou ženu běžící k ní, cosi volající a zakrvácenou. Ta děsivá vidina je zpátky a Ulrika je přesvědčená, že její nemoc se vrátila. Ale proč? Tuší, že je vyvolená. Vyvolená a předurčená k něčemu velkému…

vyvolenaBarbara Woodová předkládá čtenáři ve své knižní novince poutavý příběh Ulriky – dcery germánského náčelníka Wulfa a římské léčitelky Seleny. Dívka, která vyrůstá jen s matkou, s níž putuje po mnoha zemích a pomáhá jí léčit, má ve svých dvaceti letech nové vize. Je přesvědčená, že vlk v jejích snech představuje jejího otce a jeho lid, který musí zachránit. Na jedné z rodinných oslav zaslechne generála Vatinia, jak se pyšní novou bojovou strategií, kterou zničí germánské bojovníky a jejich nejnebezpečnějšího náčelníka. Ulrika je přesvědčená, že tím náčelníkem je její otec, jehož nikdy neviděla, a že je vyvolená k tomu, aby ho před Vatiniem varovala. Vydává se proto na svou strastiplnou cestu životem protkanou zradou, intrikami, nebezpečím, ale také velkou a upřímnou láskou.

Ulrika se na své cestě přidá ke kupecké karavaně Španěla Sebastiana Galla, který jí za mírný poplatek slíbí bezpečný doprovod až do Porýní. Velkou roli na její cestě s karavanou sehraje její léčitelské nadání, které zdědila po matce. Pomůže totiž Sebastianovu astrologovi od kruté bolesti v zubu a on si nedovede představit, co by dělal, kdyby se bolest vrátila a Ulrika už byla pryč. Sebastianus totiž celý svůj život organizuje podle toho, co řeknou hvězdy, a tak je astrolog Timonides neodmyslitelným členem jeho karavany, stejně jako jeho syn Nestor, který sice i v dospělosti přemýšlí jako dítě, ale zato dokáže vařit neskutečné lahůdky. Kdyby Timonides nemohl tyto pochutiny jíst, zbláznil by se…. A tak Ulrika putuje s výpravou až do Porýní.

Až na místě Ulrika zjistí, že nejen přijela pozdě, ale také že její poslání je někde úplně jinde. Aby se naučila využívat svůj dar vidět do budoucnosti, tedy dar, který až dosud považovala za nemoc, musí se vydat tam, kde to všechno začalo. Musí putovat do Persie, kde se její matka setkala s otcem a kde se Ulrika narodila. A tak se vrací k Sebastianově karavaně a vydává se hledat pravou podstatu svého bytí.

Čím více času Ulrika se sympatickým Španělem tráví a čím více ho zná, tím více k němu cítí. Okouzlující Sebastianus jí vysvětluje, proč tolik věří hvězdám, a seznamuje ji s tragickou smrtí svého bratra Lucia i souvislostí s nepěkným kamenem, který nosí zasazený v náramku a o kterém tvrdí, že je to spadlá hvězda. Osud tomu chce, že se vrátí do Říma ve chvíli, kdy císař Claudius umírá a na trůnu ho střídá krutý Nero. Ať už je situace v Římě jakkoli napjatá, Sebastianovi přeje štěstí. Je vybrán se svou karavanou pro těžkou a dlouhou cestu do Číny, na kterou se ještě nikdo nikdy nevydal. Sebastianus se s radostí nového úkolu ujímá a vyráží na cestu, aniž by tušil, jaké nástrahy mu císař přichystal. Znamená to však, že se na dlouhá léta odloučí od své lásky.

Ulrika má také svůj úkol, který je třeba splnit. Opouští tedy Sebastiana a vydává se do Persie najít své kořeny a také to, k čemu je předurčená. Její cesta není lehká a místo jasných odpovědí na ni všude čekají jen další otázky. Nakonec však trpělivostí a pílí dosáhne svého cíle, naučí se v meditaci využívat svůj dar a zachrání ty, které zachránit má.

Po mnoha letech, kdy se Sebastianus konečně vrátí z Číny, se jejich cesty opět setkávají. Zjišťují, že jejich láska je ještě silnější než před lety, ale aby si ji mohli naplno užívat, čeká je ještě poslední životní zkouška.
Knížka Barbary Woodové není jen romantickým příběhem plným lásky, napětí a nástrah. Je to také přehlídka exotiky, kultury, historie a zajímavostí ze starověku. Čtenář poznává Řím za vlády dvou císařů – Claudia a Nera, Persii, Itálii, Germánii a především Čínu. Přečte si o krásách a zajímavostech Babylonu v prvním století po Kristu, pozná kulturu starověké Číny a uchvátí ho popis dobového Říma.

Autorka, která procestovala téměř celý svět, v knize bohatě zúročila své poznatky a zkušenosti, a tak ji postavila do čela romantických knih s historickým příběhem. Je psána zcela realisticky a jediné, co může na čtenáře působit nadpozemsky či fantasticky, jsou popisy Ulričiných výjevů, vidin a meditačních stavů. Věřím, že díky neotřelému tématu i zasazení děje do zcela originálního historického pozadí si kniha najde mnoho příznivců.

Knihu Vyvolená vydalo nakladatelství Alpress