Erotika a žárlivost ve fantasy

kniha

První díl fantasy série Horečka s názvem Temná horečka skončil takřka idylicky. Dokonce i tajemný Jericho Barrons se o Mac staral, jako by nebyla jenom „detektor dananských předmětů“. Podobně je tomu i v díle druhém – Krvavé horečce. Objevuje se tu ale několik nových postav a to, co se ze začátku zdálo být jasné, není nikdy tak jednoduché.

knihaV prvním díle série, Tajemné horečce, se Mac vydává do Dublinu najít vraha své starší sestry a pomstít její smrt. Při té příležitosti zjistí, že je Vidoucí (tedy může vidět nadpřirozené bytosti – Danany). S touto schopností však neumí žít, a sama sebe tak vlastně ohrožuje. Nečekaně se jí ujme tajemný knihkupec a majitel starožitnictví Jericho Barrons, a Mac tak vlastně poprvé zjišťuje, že nic není zadarmo. Aby se dozvěděla víc o Dananech a Vidoucích, musí Barronsovi pomáhat s hledáním posvátných dananských předmětů. Ve stejném díle se také seznamuje s dananským princem V´lanem a na samém konci Temné horečky se Mac dokonce povede zabít upíra Mallucého.

Tolik se čtenář dozví i z prologu Krvavé horečky. Věci ale se dávají do pohybu, kolem knihkupectví-starožitnictví opakovaně projíždí auto převážející posvátnou knihu Sinsar Dubh, po které pátrají snad všichni členové dublinského podsvětí. Někdo potom do obchodu vpustí smrtelně nebezpečné Stíny a nad Dublinem se začnou míhat Lovci – Dananové zabíjející Vidoucí. Mac jde ale o život mnohem víc, zájem o ni mají všichni, které si znepřátelila v prvním díle, dále Barronsova zaměstnankyně a také společenstvo Vidoucích (prezentujících se jako jedna velká rodina, která je pro dobro společnosti ochotna obětovat některé členy), o spolupráci mluví i Dananové.

Podobně jako v prvním díle, i tady Mac zůstává se svým „ochráncem“ Jericho Barronsem a klasický trojúhelník s nimi tvoří Danan V´lane, zabíjející sexem. Mac občas nezbývá nic jiného než jednat s dublinskou policií, konkrétně detektivem O´Duffym. Ten je o několik kapitol později nalezen podříznutý a hlavním podezřelým se stává právě Mac Lanecová – vždyť v ruce držela lísteček s jeho adresou.

Kromě těchto známých postav se v knize objevují některé méně známé nebo dokonce úplně nové. Do děje se více zapojuje její otec a čtenář má možnost setkat se s dívčinou mrtvou sestrou. Sice v říši Dananů, ale komu by to vadilo, když se tak nečekaně objevila možnost odhalit některá tajemství? Z nových postav je nezbytné zmínit členku spolku Vidoucích s názvem Okřídlený Pegas – Dani.

Ačkoli by se mohlo zdát, že většina děje se odehrává v Dublinu v Barronsově knihkupectví, není tomu tak. Ke konci je Mac unesena Lovci do jeskynního komplexu, kde ji málem zabije její noční můra, a nebýt Jericho Barronse, jen těžko by Karen Marie Monig mohla napsat další díly.

Proces proměny původně nafoukané zazobané Američanky Mac v odvážnou bojovnici a vražedkyni pokračuje i v Krvavé horečce. Obdobně se vyvíjí také její vztah s Jericho Barronsem, ale objevují se i další osudoví muži. Jako v každé správné mnohodílné edici, také v této knize je závěr zcela nečekaný a tajemný. Snad mohu prozradit, že Sinsar Dubh je takřka nadosah…

„Jako adresu uvádíte poštovní schránku v Galway, pane Barronsi. Vy jste se tam narodil?“
(…)
„Ne.“