Africká romance 3 v 1

slunce

Horké slunce, divoká srdce a tři ženy hledající svůj osud. Nakladatelství Alpress vydalo na sklonku roku 2013 román, který zavede čtenářky do Keni, na farmu zvanou Kupenda, což znamená „milovat“. Žijí tam tři ženy s rodinami, z nichž každá je úplně jiná, dohromady však tvoří nerozlučný trojlístek. Osud si s nimi zahraje nepěknou a nebezpečnou hru, která důkladně promíchá jejich životy.

knihaEllen Alpsten je mladá autorka, jež se narodila v Keni a prožila tam své dětství. Později se s rodiči vrátila do Německa a studovala v Evropě. Dnes je autorkou několika knih, v nichž bohatě čerpá ze svých afrických zkušeností a promítá krásu této země do svých textů. Sestry rudého slunce je nejnovější román, který, jak už jsem zmínila, sleduje životy tří žen. Všechny tři se zvláštní hrou osudu ocitnou na farmě Kupendě, kde žijí v rodinné pospolitosti. Tragická událost však změní jejich životy a rozpohybuje kolotoč dalších změn.

Emelie se po smrti matky musí vrátit do Keni, aby převzala farmu jako společné dědictví s bratrem Carlem. Je rozhodnutá ji prodat a jít si svou cestou, za svým francouzským snoubencem. Náhle do jejího života vstoupí minulost a s ní dva další muži. Emelie váhá. Který z nich je ten pravý – arogantní Masaj, africký zahradník, nebo jemný Francouz?

Druhou ženou je Iman, Masajka, jež žije na farmě se svým bratrem. Sleduje s úzkostí jeho proměnu, kdy se z milujícího bratra a kamaráda stává tvrdý masajský bojovník, který chce jediné – farmu Kupendu, o které je přesvědčen, že je jeho dědictvím, nikoli Emeliiným a Carlovým. Iman je prokleta a prchá do Francie. Podaří se jí kletbu zlomit a najít muže svého srdce?

Třetí ženou je muslimka Aiša, která opětuje silné city dědice farmy Carla. Carlo je Evropan, a tudíž je pro Aišinu rodinu naprosto nemyslitelné, aby si ho vzala. Činorodá babička jí proto hledá neustále vhodné ženichy, které Aiša odmítá. Nyní však přichází čas, kdy se bude muset rozhodnout, zda zradí rodinu a půjde za hlasem svého srdce.

Sestry rudého slunce je velmi příjemné romantické čtení se zajímavou, avšak nijak složitou zápletkou. Variabilnost příběhu je dána tím, že je knížka rozdělena na tři části a každá z nich popisuje osudové okamžiky jedné z žen. Je to v podstatě takový román 3 v 1. Romantika je dávkována postupně s nijak přehnanými milostnými scénami a je velmi dobře vyvážena dobrodružnými a napínavými okamžiky. Postavy jsou sice poměrně dobře vykresleny, ale nepodařilo se mi vytvořit si k nim nějaký hlubší vztah. Možná je to právě tím, že jsem měla pocit, že čtu tři krátké knížky za sebou a každá z nich je ukončena příliš rychle.

Činy hlavních hrdinů, jejich myšlenky i konec všech tří částí knihy je snadno předvídatelný, což mi na knize přišlo trochu líto. Jsem ráda překvapena dějem a jeho prudkými zvraty. Vyváženo to však bylo popisem afrického prostředí, které autorka skutečně dobře zná a v knize to dokázala citlivě využít.

Pokud hledáte lehce čitelný román pro horké letní dny a nechcete si o své dovolené příliš zatěžovat hlavu náročným příběhem, doporučuji přibalit do kufru právě Sestry rudého slunce, jež se mi jeví jako ideální čtení na letní dovolenou.

ALPSTEN, Ellen. Sestry rudého slunce. 1. vyd. Frýdek – Místek: Alpress, 2013. ISBN 978-80-7466-263-8.