Co dělat, když vám Scarlett Johansson zazvoní na zvonek

Arthur Dreyfuss je obyčejný mladý muž, který žije na malém městě a pracuje jako automechanik. Každý večer tráví u televize sledováním svého oblíbeného seriálu, jednoho večera se ale jeho život změní, když se mu u dveří objeví slavná herečka Scarlett Johansson. Vznikne z tohoto náhodného setkání životní láska?!

knihaKaždý - ať mladý či starý muž - by chtěl být v Arthurově kůži, setkání se slavnou sexbombou je sen milionů mužů a zrovna on je ten vyvolený, který se bude moci hřát na výsluní její slávy. Arthur si připadá jedinečně a zvláštně, když zjistí, že Scarlett není jen bohatá a slavná, ale má také duši a za sebou velice žalostnou minulost. I když na první pohled vypadá vše dokonale, do milostného příběhu, který končí happy endem, má toto vyprávění daleko. Oba hlavní hrdinové mají za sebou ne moc šťastná dětství, a proto mají na srdci šrámy, které se těžko překonávají.

Arthur ztratil v dětství svou mladší sestru a otce a svým způsobem také i matku, jež svůj neutuchající žal začala utápět v alkoholu. Na svého syna dočista zapomněla a ten vyrůstal sám, aniž by mu někdo pomohl s jeho trápením a smutkem, jež prožíval stejně jako jeho rodič.

Scarlett je světoznámou hvězdou, po jejímž boku by chtěl stát nejeden muž a v jejímž těle by chtěla být nejedna dívka. Přes svou slávu a zevnějšek se ale necítí šťastná. Nikdo totiž netuší, jak těžké je žít s krásou. S krásou, která občas přináší problémy a dokáže občas rozdělit i takový hluboký vztah, jakým by vztah dcery s matkou měl být.

Zpočátku se tedy jeví příběh jako milostný a dá se říct povrchní. On potká ji. Ona se do něj bezmezně zamiluje a… Ale pod slupkou pozlátka vyvstává to hlavní a podstatně důležitější vyprávění. Je to příběh o zlomených srdcích, zklamání a povrchnosti lidského chování. Je to příběh, který přináší zamyšlení o nesmyslnosti vzývání kultu krásy, a naopak vyzdvihuje krásu duševní a přirozenou. Jeho cílem není jen pobavit, což autor umí dokonale díky svému břitkému a často ironickému humoru. Ale hlavně má čtenáři nastavit zrcadlo, a tak ho donutit zamyslet se nad povrchností vnímání zevnějšku.

Grégoire Delacourt ve svých knihách ukazuje čtenáři život takový, jaký je. Často smutný, občas ironický, ale na druhou stranu krásný a jedinečný. V první knize autora Seznam mých přání je hlavní hrdinkou obyčejná žena, která když vyhraje 18 milionů dolarů, přemýšlí nad tím, zda jí výhra nepřinese spíše nesnáze než štěstí. Autor tím poukazuje na nestálost lidské povahy, chamtivost a nesmyslnost představy lidí o tom, že jim bohatství přinese zároveň štěstí. V knize Na první pohled jsou hlavními hrdiny smutní a opuštění dospělí, kteří zažili smutné a frustrující dětství. Autor tak chce čtenáři ukázat citlivost dětské duše a křehkost právě vznikající lásky.

Knihu doporučuji. I když je vyprávění často smutné a hrdinové prochází častým zklamáním ze života, je to úžasně citlivý a krásný příběh o setkání dvou smutných a osamělých duší.

DELACOURT, Grégoire. Na první pohled. Brno: Host, 2014, 227 s. ISBN 978-807-4910-319.