Politováníhodná rozhodnutí

par

Každá dívka touží po tom krásném okamžiku, kdy si její milovaný klekne před ni na koleno a zeptá se jí, zda chce strávit zbytek života jen s ním. Stejně tomu tak je i v případě velmi zamilované Lottie. Ve chvíli, kdy ji její přítel pozve na speciální večeři, nepochybuje o tom, že konečně nastane ten kouzelný moment. Opak je však pravdou.

knihaKdyž se Lottie ocitne ve svízelné situaci, snaží se z ní rychle dostat novým projektem v podobě špatně zvoleného tetování, nevhodně umístěného piercingu či špatné koupi nemovitosti. Po nepovedené žádosti o ruku to chce ale něco víc, než si jen nechat propíchnout nevhodné partie. A tak se v jedné nestřežené chvíli rozhodne udělat tu největší bláznivinu ze všech – vdá se za svou lásku z mládí a odjede s ním na svatební cestu do míst, kde se seznámili a byli tak šťastní. Svět už ale není takový, jaký byl před patnácti lety, a ani oni dva nejsou stejní. Dokážou spolu vybudovat pevné a šťastné manželství, nebo se vše rozpadne jako domeček z karet?!

Naštěstí má Lottie starší sestru Fliss, která se stará o její štěstí a snaží se ji neustále chránit před špatnými rozhodnutími. Proto když se její mladší sestřička nečekaně vdá, má v záloze plán, jak Lottie zase přivést k rozumu. Otázkou ale zůstává, zda má i tentokrát Fliss pravdu, nebo zda štěstěna stojí na straně Lottie.

Sestry jsou svými protiklady. Lottie se bláznivě vrhá do nových zážitků, nepřemýšlí o důsledcích a dává přednost citům před rozumem. Fliss naopak zastává názor, že vše by se nejdříve mělo důkladně promyslet, až pak jednat, city by rozhodně při důležitých rozhodnutích měly jít stranou. Ani jedna z nich ale není v tuto chvíli tak úplně šťastná. Lottie pomalu střízliví ze svého zamilovaného opojení a Fliss se neustále trápí rozvodem se svým manželem. Přes všechno jsou si ale nejlepšími kamarádkami a obě ví, že si mohou navzájem věřit. Proto když jedna druhou zradí, nastane moment, kdy se musí rozhodnout, zda vůbec tuhle zradu odpustit či nikoliv.

Sophie Kinsella je skvělá vypravěčka. Proslavila se především sérií o šílené shopaholičce Becky a v současnosti patří mezi oblíbené autorky ženských románů. S jejími hlavními hrdinkami se čtenářky velice snadno ztotožní. Budou je obdivovat, smát se s nimi, plakat, litovat je, ale hlavně jim budou přát štěstí.

V případě Svatební noci čtenářky rozhodně nebudou ochuzeny o skvělé vypravěčské schopnosti Kinselly. Kapitoly se střídají dle toho, zda se v autorčině pozornosti nachází Lottie nebo Fliss, a která z nich je právě v roli vypravěčky. Díky tomuto faktu není čtenář ochuzen o žádný ze zážitků obou sester. O bizarní situace nebude nouze - od Flissiny snahy zabránit Lottie mít perfektní svatební noc, přes sexuálně nabité chvilky mezi čerstvými novomanželi. Čtenářky si zajisté přijdou na své.

Knihu doporučuji všem, kteří někdy již od této autorky něco četli, a samozřejmě i těm, kteří tu čest ještě neměli, věřím, že díky této knize si Sophii Kinsellu brzy oblíbíte. Svatební noc je oddechovým dílem ideálním pro parné léto.

Ukázka

Milostné dopisy. To mě podržte, milostné dopisy! Pořád ještě nevěřím tomu, že nepsal milostné dopisy vlastní ženě, ale nějaké jiné. Pořád ještě nevěřím tomu, že jí psal explicitní sexuální poezii doprovázenou kreslenými obrázky. To mnou opravdu otřáslo. Kdyby takové milostné básně poslal někdy mně, bylo by to asi všechno jinak. Nejspíš bych si uvědomila, jaký je to magor, posedlý sám sebou, ještě před svatbou.

KINSELLA, Sophie. Svatební noc. Praha: BBart, 2014, s. 40, ISBN 978-80-7461-466-8.