Rituály a děsivé tajemství

domek

Nakladatelství Domino je známé vynikajícími thrillery, které vydává. Knihou Obětina, jejíž autorkou je S.J. Bolton, přidalo do své řady další z příběhů, které děsí, uchvacují a rychle vtáhnou čtenáře do děje. Obětina je však mnohem víc než napínavý thriller. Je to především kniha, která vás baví a zároveň nutí přemýšlet nad životem. Nebo snad nad životem a smrtí?

knihaHlavní hrdinkou je Tora Hamiltonová. Mladá lékařka, jež se naplno věnuje svému zaměstnání – přivádí na svět děti, radí neplodným párům jak počít a ve volném čase jezdí na svých milovaných koních. Přestože Tora věnuje velkou péči svým pacientkám a denně se setkává s problematikou neplodnosti i mateřským štěstím, sama dítě stále nemá. Od svatby uplynulo již několik let, a i když jsou s manželem oba zdraví, vytoužené miminko nepřichází. Tora netuší, že za tím vězí trochu víc…

S hlavní hrdinkou se poprvé setkáváme ve chvíli, kdy jeden z jejích koní zemře a ona mu půjčeným bagrem hloubí hrob. Přestože je pohřbívání koní na vlastním pozemku trestné, Tora nemíní převézt svého miláčka do kafilerie. Pochmurný pohřeb však překazí nepříjemný nález – ženské tělo zabalené do tkaniny, které má vyrvané srdce a na kůži tři runové znaky. Tora volá policii a seznamuje se se svéráznou vyšetřovatelkou Danou, které zpočátku nemůže přijít na chuť. Postupně se zamotává do nebezpečného tajemství.

Několik prvních desítek stran mi nebylo jasné, proč autorka zahlcuje čtenáře tolika informacemi ze soukromého života Tory. Čekala jsem příběh, kde bude hlavním hrdinou detektiv, který bude pátrat po totožnosti mrtvoly a vrahovi, jenž ji má na svědomí. Brzy jsem však pochopila, že případ je zamotaný mnohem víc, než se zprvu zdálo. Najednou zde nebyl jeden podezřelý, ale téměř všichni, kteří se v příběhu vyskytují. Horší bylo, že mezi podezřelé se zařadili i Tořini kolegové z nemocnice, stejně jako její tchán a manžel. Mladá žena zjišťuje, že se dozvěděla víc, než je vhodné a kdosi usiluje o její život. Poté, co odhalí bolestné tajemství svého chotě, už nevěří ani jemu. Kdo jí pomůže? Na koho se může obrátit v tak svízelné situaci, když do podezření upadají i členové policie, kteří šikovně zametají důkazy pod koberec?

Obětina je jako lavina, která se tváří nejprve nenápadně a poté vás naplno zavalí. A vy se snažíte najít východ, nedokážete přestat a krok za krokem se dostáváte až na vzduch – na závěr knihy. Nejraději byste četli rychle, abyste už věděli, jak to dopadne - ale nemůžete. Přišli byste o všechno… O všechno napětí, dokonalé vyústění a šokující odhalení.

Knihu Obětina jsem přečetla jedním dechem a nedokázala se od ní odtrhnout. Skvěle popsané postavy a hloubka jejich psychologického profilu vytvořila vynikající základ, který byl orámovaný napínavou zápletkou. Nezbývá mi, než doporučit knihu každému, kdo se rád bojí a kdo si chce přečíst napínavý a zamotaný příběh. Tím, že kniha tématikou směřuje k ženám, těhotenství, porodům a malým dětem, řadí se spíše jako čtení vhodné pro čtenářky. Věřím však, že díky napětí a celkové zápletce osloví i mnohé muže.

BOLTON, Sharon J. Obětina. 1. vyd. Ostrava: Domino, 2014. ISBN 978-80-7498-036-7.