Pohádkový dům, nebo strašidelný hrad?

1 1 1 1 1 (5 hlasů)
dum

Zdenka Hamerová je mladá česká autorka, která vydala již několik detektivních příběhů. V lednu 2015 jí vyšel v nakladatelství Motto nový román s názvem Klejinčino tajemství. Na krásné obálce je polorozpadlá vila, která je takovou nejmenovanou hlavní „postavou“ celého příběhu. Ale proč právě vila?

knihaSkutečnou hlavní hrdinkou je Týna Simonová. Za poslední rok si prošla obrovskými životními změnami. Poté, co zjistila, že si její manžel našel milenku a čeká s ní dítě, se rozvedla, našla si nového přítele a znovu se vdala. Do toho jí v krátkém čase zemřeli oba rodiče, a aby toho nebylo málo, rozhodla se spolu s novým manželem Martinem a svými třemi syny přestěhovat. Prodala zděděný dům a byt po rodičích, aby si začala plnit sen o pohádkovém bydlení ve vile nedaleko Prahy. Vypadá to, že je čeká spousta práce, neboť stařičká vila je zrekonstruovaná jen zčásti, ale také život v pohádkově krásném domě. Všichni jejich přátelé jí vilu „v dobrém“ závidí a těší se na společné párty, které tam uskuteční. Dá se říci, že z nového bydlení Simonových jsou všichni nadšení. Kromě Týny…

A nyní přichází na řadu druhá hlavní aktérka, vila samotná. Týně začnou padat z ruky předměty k běžnému užívání a zdá se, že je najednou velmi nešikovná. Když ji však začnou zraňovat, začne mít strach. Dveře od skříně jí bolestivě přivřou ruku a nechtějí pustit, napadne ji panenka z dětství, ve sprše se zamotá do závěsu, který se z ničeho nic začne stahovat a dusit ji… Týna prožívá chvíle čiré hrůzy. Zdá se, že horší už to být nemůže… Jenže může. Co by mohlo být horšího, než když si vlastní manžel a děti myslí, že se maminka zbláznila?

A tak Týna bojuje se zlem v domě, snaží se přijít záhadám na kloub, zjišťuje pochmurnou historii starého domu a dozvídá se, proč se mu říká Klejinka. Čtenář je vtažen do děje velmi rychle pomocí svižných dialogů i soukromých deníkových zpovědí samotné Týny, které nejsou do textu vkládány nijak pravidelně. Psychologický profil hlavních postav je dobře propracovaný, i když logicky je největší pozornost věnována hlavní hrdince. Čtenář ji chápe, soucítí s ní, prožívá její strach i bezmoc, když ji rodina i okolí ženou k psychiatrovi. Autorka vypráví příběh tak dokonale, že téměř do samého závěru nevíte, zda je Týna skutečně chorá, nebo se ji o tom někdo snaží přesvědčit, či zda v domě skutečně dochází k paranormálním jevům.

Jelikož se jedná o detektivku, čtenář možná výsledek vytuší. Rozhodně však nebude ochuzen o skvělý příběh vystavěný na skutečných historických základech upravených pro román. Osobně jsem byla Klejinčiným tajemstvím zcela pohlcená a neodložila jsem knihu, dokud jsem nedočetla závěr. Pachatele jsem si, přiznám se, tipla špatně. Knihu však doporučuji jak milovníkům klasických detektivek, i když z tohoto směru Klejinčino tajemství vybočuje, tak milovníkům příběhů o starých strašidelných domech. Rozhodně se nebudete nudit.

HAMEROVÁ, Zdenka. Klejinčino tajemství. 1. vyd. Praha: Motto, 2015. ISBN 978-80-267-0293-1.