Francouzská odpověď na Padesát odstínů pokračuje

Dávná rodinná tajemství, která obklopují bratry Louise a Davida, brání Annabelle v tom, aby byla konečně šťastná. Proto se rozhodla, že je rozluští a osvobodí tak svého milého ze zajetí jeho pomstychtivého bratra i ze spárů minulosti. Druhý díl trilogie Hotel v Paříži: pokoj č. 2 je možná ještě víc zajímavější než ten první. Posuďte sami.

knihaAnnabelle je znovu zamilovaná a chystá se zase vdávat. Tentokrát ale ne za Davida, ale za jeho staršího bratra Louise. I když ho David vždy líčil v těch nejtemnějších barvách, přišla Annabelle na to, že Louise má i své světlé stránky. David se na druhé straně vybarvil více do temna a není tak dokonalý, jak na své okolí působí. Mimo dobrých povahových vlastností obdivuje Annabelle na svém současném partnerovi také jeho dovednost a vynalézavost v postelových hrátkách.

Často spolu tráví čas v Hotelu des Charmes, kde se oddávají svým erotickým touhám a plní si navzájem svá nejtajnější přání. Kromě toho ale žijí v Louisově obrovském domě a užívají si své štěstí. Jejich vztah působí jako dokonalý obrázek, ale jen do chvíle, kdy je Louis zatčen pro pohoršování mladistvých díky výstavě, kterou pořádal ve své galerii. Aby mu Annabelle pomohla, noří se do minulosti a snaží se zjistit, co mohlo zkazit bratrský vztah do té míry, že vzájemná zášť přetrvává i po dvaceti letech. Když ale Annabelle začne luštit tajemství rodiny Barleových, přichází na věci, o nichž by raději neměla ani tušení. Začne dokonce pochybovat i o pravosti citů jejího budoucího manžela. Podaří se jí překonat duchy z minulosti? A odpustí Louisovi jeho staré i nové prohřešky?! O tom vypráví Pokoj č. 2 od Emmy Marsové, jenž vyšel v únoru 2015 v nakladatelství XYZ.

I když je tato trilogie prezentována jako francouzská odpověď na Padesát odstínů šedi, musím uznat, že se mi zdá povedenější. Jsou zde jisté prvky, které obě trilogie spojují. Bohatý muž, temná tajemství, mladá dívka hledající zázemí a recept na šťastný život a v neposlední řadě pikantní popisy sexuálních praktik. Pokoj č. 2 má v sobě ale něco navíc. Jsou to zejména propracovanější dialogy, které jsem vyzdvihla již v prvním díle. Dialogy pak prokládají popisy míst, osob i sexuálních praktik. Druhým prvkem dělajícím vyprávění zajímavějším je napětí, za které může hrůzostrašné tajemství a lži, které obklopují rodinu Barleových. Často je tedy příběh napínavý a čtenář si v těchto pasážích může odpočinout od sexuálních scén a ocenit tak vyprávěcí um spisovatelky i z jiné stránky. Emma Marsová totiž dokáže člověka tak vtáhnout do děje, že zapomene na čas a na vše kolem.

Knihu doporučuji všem čtenářkám, které se bavily u prvního dílu. Pokud se pustí i do druhého, rozhodně nebudou litovat. Je to příběh kombinující romantiku s erotikou a navrch přidává i prvky napětí, které mu dodávají tu správnou šťávu.

Ukázka

Spojeni posvátným svazkem tetování.
To jsme teď s Louisem byli, navíc spojeni řetězy smyslnosti, které nás svíraly víc a víc. Ano, pro předehru našeho svazku jsem těmto řetězům dávala přednost před prstenem. Jak si možná vzpomínáte, snubní prsteny se mi do dneška nepodařilo navléknout…
Mimochodem, nechal David znovu upravit pro Alici Hortensin, původně určený mně? Přiznávám, že mě tahle představa pronásledovala a nutkala mě prohlížet bulvární časopisy a hledat fotku, na níž by byla vidět Alicina levá ruka. Ale když jsem ji našla, připadalo mi, že na prsteníčku nic nemá.

MARSOVÁ, Emma. Hotel v Paříži: pokoj č.2. Praha: XYZ. ISBN 978-80-7505-045-8, s. 83.