Stala se mladá dívka obětí masového vraha?

Třetí kniha oblíbené švédské autorky thrillerů Kristiny Ohlssonové –  Andělé strážní - nás zavádí opět do Stockholmu. Jednoho dne je v místním lese nalezen podivný pytel, obsahující tělesné ostatky mladé ženy. Alexander Recht, který dostane případ na starost, ví okamžitě, o koho se jedná. Piercing v pupíku s textem Svoboda patří dívce, kterou hledali před dvěma roky. Bezúspěšně.

knihaAlex Recht dává dohromady nový vyšetřovací tým. Přestože je stále ještě zlomený ze smrti své manželky Leny, stojí v jeho vedení. Vedle Pedera Rydha se k vyšetřování přidává Frederika Bergmanová, která se ze dne na den vrací z mateřské dovolené. Zdá se, že vyšetřování s těmito zkušenými kolegy bude probíhat bez problémů. Nikdo předem netuší, jak se jich všech dotkne a jak moc pronikne do jejich soukromí.

Čtenář vedle této dějové linie sleduje také starou paní v domově důchodců, která již 30 let nepromluvila a která v sobě uchovává děsivé tajemství. Kdyby ho vyzradila, vyšetřování by to hodně pomohlo, ale stará paní je příliš tvrdohlavá. Autorka postupně odkrývá karty a čtenář zjišťuje, že dříve oblíbená autorka dětských knih byla odsouzená za vraždu manžela, a poté, co ji ranila mrtvice, byla přesunuta do pohodlí domova důchodců. Ve stejném komplexu bydlí v chráněném domově i Pederův postižený bratr, který sehraje důležitou roli v příběhu a především v Pederově dalším životě.

Frederika se vcelku úspěšně adaptuje ve svém staronovém zaměstnání a stává se silnou oporou týmu. Ovšem do doby, než v materiálech zemřelé Rebecy Trolleové narazí na jméno svého partnera a otce jejich dcery. Jak Spencer do tohoto případu zapadá? Znal se s mrtvou dívkou? A proč tedy nepromluvil a nepomohl vyšetřování? Situace se ještě více zkomplikuje, když Frederika zjistí, že Spencer byl kdysi členem podivného klubu Andělé strážní, jejichž historii se zemřelá dívka věnovala ve své bakalářské práci. Jak to souvisí s odsouzenou autorkou dětských knih a kdo jsou další mrtví, nalezení ve stejném hrobě jako Rebeca?

Ani Alex nezůstane tentokrát stát v soukromé sféře nečinně stranou. Jelikož je téměř v každodenním kontaktu s matkou mrtvé Rebecy, poznává, že mají společného více, než jen smutek po zemřelé (Alexander truchlí pro manželku, paní Trolleová pro dceru Rebecu). Máme tak možnost proniknout hluboko nejen do psychologie vraha, podezřelých či pozůstalých, ale především z blízka poznáváme naše hrdiny – vyšetřovatele. Více, než ve všech dosavadních knihách Kristiny Ohlssonové.

Abych však nepsala jen o postavách... Andělé strážní přinášejí velice napínavý příběh se silnými emocemi. Ty cloumají nejen našimi hrdiny, ale i čtenářem. Autorka dokáže vyvolat strach, vztek i bezmoc. Postupně spolu s našimi vyšetřovateli rozkrýváme příběh, který se sice odehrál přede dvěma lety, zlo, které studentku Rebecu zasáhlo, se však zrodilo mnohem dříve. Připravte se proto na strhující příběh plný mateřské lásky a obětavosti, stejně jako zvrácenosti, nenávisti a pomsty.

OHLSSONOVÁ, Kristina. Andělé strážní. 2. Zlín: Kniha Zlín, 2014, 508 s. Fleet. ISBN 978-80-7473-211-9.