Recenze: Cecelia Ahern – Cesta ze ztracena

Každému z nás se občas stane, že nějakou věc založí tak dobře, že už ji nikdy nenajde. Může to být ponožka, oblíbené tričko, plyšová hračka či diář. Ale kam ty věci vlastně mizí? A je možné je znovu nalézt?

knihaAutorka bestsellerů P.S: Miluji Tě, S láskou Rosie atd. Cecelia Ahernová napsala další knihu. Jmenuje se Cesta ze ztracena a v České republice ji vydalo nakladatelství Motto v roce 2015.

Sandy Shorttová již od malička lpí na svých ztracených věcech. Ve chvílích, kdy ztratila svého plyšového medvídka či oblíbenou psací tužku, byla schopná obrátit celý dům vzhůru nohama, aby daný předmět našla. Bohužel často s negativním výsledkem. I proto se v dospělosti rozhodla stát policistkou a později si založila vlastní agenturu, která pomáhá hledat pohřešované lidi. Při práci na jednom z případů ale také náhle sama zmizí a objeví se na místě, které se jmenuje Zde. Ke svému překvapení tady nalézá skoro všechny ztracené osoby z případů, na nichž pracovala, a dokonce i své dávno ztracené věci. S obyvateli tohoto místa se rychle spřátelí a ty, jež hledala, se rozhodne informovat o jejich rodinách. Oni se jí naopak snaží připravit na fakt, že už se z toho místa zpět nedostane. Sandy je ale rozhodnutá vrátit se domů, protože konečně poznala, co celý život hledala. Podaří se jí to?

Cecelia Ahernová ve svých knihách často spojuje nějaký společenský problém, jehož řešení se nalézá mimo logické myšlení člověka. V knize Kdybys mě teď viděla opravdu existují imaginární kamarádi, kteří se snaží svým svěřencům pomoci při řešení složité životní situace. Ve svém nejnovějším počinu se zaměřila na problém pohřešovaných osob. Denně se na světě někdo ztratí a v mnoha případech se už nikdy nenajde. Kdyby opravdu existovala alternativa jiného světa, kam se tyto osoby přesunou, bylo by rodinám těchto lidí určitě lépe. Bohužel je to jen místo, které si ve své fantazii vytvořila spisovatelka, a tak rodiny pohřešovaných dlouho a často marně čekají na návrat svého ztraceného syna, manžela, přítele…

Ve vyprávění příběhu se střídají Sandy a Jack Ruttle – její současný klient. Sandy seznamuje čtenáře se svým životem. Nepostupuje chronologicky, často skáče od myšlenky k myšlence, a tak v jednu chvíli pozorujeme, jak si malá Sandy hraje se svými kamarády, a v druhé pak, jak pracuje jako policistka.  Jack Ruttle se nemíní vzdát naděje, že najde svého rok pohřešovaného bratra. I když už policie odmítla dál pracovat na tomto případu, Jack hledá jiné alternativy, při jejichž hledání narazí právě na agenturu Sandy Shorttové. Ve chvíli, kdy se Sandy ztratí, rozhodne se Jack nalézt nejdříve ji, protože věří, že pokud se objeví Sandy, pomůže mu nalézt jeho bratra.

Knihu doporučuji všem čtenářkám, které mají rády romány plné emocí s malou dávkou fantazijních prvků. Je to kniha čtivá, plná krásných okamžiků, vtipných situací i smutných chvil. Je to příběh o naději, lásce a porozumění. Je to vyprávění o lidech, kteří ztratili někoho blízkého a snaží se se svou ztrátou poprat co nejlépe. A tak stejně jako svítí světla na jejich verandách, aby jejich milý našel cestu domů, svítí i po letech jiskřička naděje v jejich srdcích.

AHERN, Cecelia. Cesta ze ztracena. Praha: Motto, 2015. ISBN 978-80-267-0441-6, 374 s.