Recenze: Christina Lauren – Vášnivý sprosťák

tyle=

Harlow Vega se dává dohromady po bláznivém víkendu v Las Vegas, kde si vzala v opilosti Finna Robertse a pak se s ním zase rozvedla. Po tomto zážitku začne přemýšlet o smyslu svého života, o své budoucnosti a o možnostech, které se jí nabízejí. S Finnem víceméně do budoucna nepočítá, ale nezávaznému sexu s ním se nebrání.

Ověřená dvojice autorek píšící pod pseudonymem Christina Lauren představuje už druhou sérii s erotickým tématem. V tuto chvíli vyšel druhý díl druhé série s názvem Vášnivý sprosťák. V České republice ho vydalo nakladatelství Jota v roce 2015.

Harlow se vrátí do svých zaběhnutých kolejí. Pokračuje ve své neplacené stáži u televizní společnosti, navštěvuje svou blízko bydlící rodinu a chodí na bláznivé akce se svými dvěma kamarádkami. Ty moc dobře vědí, co se stalo ve Vegas. Obě toho byly součástí a jedna z nich dokonce v šíleně založeném manželství zůstala.

Co se týká jejího bývalého manžela, tak s ním má Harlow jasno. Pokud on bude mít zájem, tak ona se nezávaznému sexu nebrání. Nic víc, nic míň. Jenže když spolu dva lidi tráví tolik času jako oni dva, začnou se chtě nechtě sbližovat. V pauzách mezi jednotlivými souložemi si začnou povídat. Nejdříve o věcech, které mají rádi, o příbuzných i tajemstvích, které nikomu nikdy neřekli. Pak se dostanou i k tématům, která nejsou příjemná. A tak vznikne pouto, které už není tak lehké přetrhat. Jak ale udržet vztah na dálku? Jak vybalancovat rozdíl mezi tak rozdílnými povahami a ještě víc rozdílnými společenskými kruhy?

Harlow na první pohled působí jako zhýčkaná dcera bohatých a úspěšných rodičů. Na akcích je vždy středem pozornosti, alkohol odbourává její zábrany a vypadá vždy dobře. Když ale Finn začne Harlow poznávat víc, dozví se, že vůbec není rozmazlená, nebere nic jako samozřejmost a snaží se ve svém životě ukázat to, co umí sama, ne využívat slávu svých rodičů pro svůj prospěch. Finn je touto změnou potěšen. Nečekal, že pod tou povrchní maskou se skrývá křehká duše velice citlivé dívky.

Finn je typický krasavec. Je to muž, který je ženami obletován a pozornost si náležitě užívá. Když ho člověk nezná, myslel by si, že je to floutek, který životem proplouvá a svým šarmem ohromí každou ženu ve svém okolí. Ale i za jeho maskou se skrývá trochu jiná pravda. Finn vede rodinnou společnost, která v tuto chvíli má existenční problémy. Když se zamiluje, tak to stojí za to. A i když má rád sex, nechce nikdy žádnou z dotyčných zranit.

I ve druhém díle není čtenář ochuzen o pikantní sexuální scény. Jsou popsané se vkusem a není jich tolik, aby zastínily vyvíjející se příběh. Ten je postaven na rozkvétajícím vztahu Harlow a Finna. V roli vypravěče se oba střídají, a tak má čtenář možnost porovnat myšlenkové pochody obou hlavních aktérů.

Knihu bych doporučila ženám, které si oblíbily styl psaní Christiny Lauren. A ty, které ho neznají, by to měly napravit. Je to oddychová četba, která se perfektně hodí pro zimní večery.

LAURENOVÁ, Christina. Vášnivý sprosťák. Brno: Jota, 2015. ISBN 978-80-7462-864-1, 311 s.