Recenze: Johanna Basford – Čarovný les. Antistresové omalovánky

kniha

Jako děti jsme kreslívali běžně. Po papíru, novinách, někdy i po zdech. A pak jsme na to zapomněli. Na čas, protože nyní omalovánky pro dospělé zažívají svůj rozkvět. A to je dobře. Vymalovávání podle psychologů snižuje stres. Johanna Basfordová ve své knize antistresových omalovánek Čarovný les představuje zájemcům tajuplnou říši plnou lesních strání, vířících listů a plachých zvířat. Jen popadnout barvičky a pustit se do vymalovávání.

knihaSkvělé antistresové omalovánky od Johanny Basfordové vás vezmou na cestu čarovným lesem, na níž máte najít devět symbolů, které vám otevřou bránu hradu uprostřed lesa, a vy zjistíte, co se tam skrývá. Vybarvování a kreslení je pomalá, relaxační a meditativní činnost. Myšlenky se vám zpomalí, zbavíte se stresu a napětí, zklidníte se a naberete síly na další den. Nedávejte si žádné termíny, nic si neslibujte, vybarvujte, když se na to budete cítit, a tak dlouho, jak vás to bude bavit.

Jste po dlouhém dni v práci či ve škole unavení? Bez života? Plni stresu? A jak se nepříjemných pocitů co nejpříjemněji zbavit? Jednou z možností je usednout k antistresovým omalovánkám a u nich zapomenout na svět. Odpočinout si, odreagovat se. Vrátit se zpět do dětského světa, různě kombinovat barvy a nechat se pohltit. Zapomenout na čas. Nechat život plynout. Jen vybarvovat.

Proč jsou účinky omalovánek antistresové? Při jejich vymalovávání se vracíme zpátky do minulosti, do svého dětství, které bylo pro většinu z nás symbolem objevování, spontánnosti, tvoření, klidu a radosti. Při vybarvování se také zapojují obě části mozku a musí spolu spolupracovat. Navíc vymalovávání je snadné a díky omalovánkám může svým způsobem tvořit úplně každý. A to přináší radost a pocit smysluplnosti.

Čarovný les jsou kouzelné omalovánky jako stvořené na dlouhé zimní večery. Za mě patří asi k jedněm z nejpůvabnějších na trhu. V publikaci naleznete různé motivy, jako jsou lesní stráně, zvířata, či hrady. Vše je ještě doplněno tajemným hledáním devíti symbolů, do kterého se můžete nebo nemusíte pustit. Já se do něho třeba nepouštím, jen si užívám vybarvování.

Omalovánky Čarovný les jsou vytištěny na trochu silnější papír, takže se dají vykreslovat i fixy. Přesto je lepší si zkontrolovat, zda se nepropíjí na druhou stranu. Omalovánky jsou totiž vytištěny z každé strany listu, což není úplně šikovné. I proto raději používám pastelky, líp se mi s nimi i stínuje. Publikace je většího formátu, takže vybarvování obrázků nějakou tu chvilku zabere, což mi vyhovuje.

Knížku doporučuji nejen lidem s vyšší hladinou stresu v krvi, ale každému, kdo se chce odreagovat. Dokážu si představit, že si s omalovánkami vyhraje celá rodina. Každý může popustit svou uzdu fantazie a najít si ornament a kombinaci barev, která se mu nejvíc líbí. A pokud se některý z motivů obzvlášť vydaří, může se stát krásnou výzdobou interiéru či originálním a osobním dárkem pro někoho z našich blízkých.

Basfordová, J. Čarovný les. Antistresové omalovánky. Vyd. 1. Praha, Grada, 2015, 92 s. 978-80-247-5736-0