Recenze: Russell Blake – Jet: Procitnutí

Russel Blake - Jet: Procitnutí

Russell Blake ve Spojených státech mezi čtené a vcelku produktivní autory. K českým čtenářům sice zatím neměl možnost proniknout, ale situace se nyní změnila díky nakladatelství Mystery Press, které vydalo v českém překladu první díl jeho akční série Jet s podtitulem Procitnutí. O tom, že tato kniha skrývá velmi nadějný potenciál, svědčí i fakt, že autor má na kontě již devět pokračování a zjevně se nechystá poslat hlavní hrdinku do důchodu nebo pod kytičky ani v nejbližší budoucnosti.

Russel Blake - Jet: ProcitnutíJet se snaží žít obyčejný každodenní život daleko od toho předchozího, který byl velmi akční a nebezpečný. Ne nadarmo se ovšem říká Jednou agent, vždycky agent“. Z takových organizací, jako je Mossad (a jejich super tajných sekcí), se ovšem na odpočinek ani za pult supermarketu neodchází. A nejspíš vám nadobro zmizet nepomůže ani vlastní fingovaná smrt. Dříve nebo později nějaký ten kostlivec, co se vyhrabal ze skříně, zaklepe důrazně na dveře. Pak musíte vytáhnout na světlo boží svoje uspané instinkty, tajné přihrádky s penězi a pasy i staré kontakty. Jednak aby vám zachránily krk před bezprostředně hrozícím nebezpečím a druhak, aby vám pomohly zjistit, co se to ksakru děje.

Akční jízda se na vás bude valit hned od první stránky a nedá vám spočinout (až na pár chvil v oázách zlověstného klidu) téměř do posledního písmenka. Ačkoliv je hlavní hrdinkou žena, příběh bude paradoxně spíš sedět chlapům. Je totiž akční, přímočarý a filozofuje jen zřídka (spolu s Jet a jejími úvahami, velmi roztomile optikou autora/muže o ženských“ duševních strastech a slastech). Nedá se mu upřít výborné zvládnutí akčních a bojových scén, dokonalá znalost zbraní a všechna ta paráda kolem, která k tomuto typu knih neodmyslitelně patří. Bývalá agentka je samozřejmě krásná, neodolatelná a zároveň smrtící, pokud je to nezbytně nutné. Trochu James Bond, trochu Jason Bourne, trochu Dlouhý polibek na dobrou noc (abych vzpomněla nějakou ženskou hrdinku), ovšem s dosti patrně viditelným příběhem a jasně směřujícím vyústěním. Na nějaké to překvápko cestou taky šlápnete, ale nečekejte nic převratného.

Špionážní thriller plný odboček, falešných stop a záhad si bohužel zrovna tady asi moc neužijete, nicméně jinak dostanete, co vám bylo slíbeno zábavnou akční a přímočarou hru pomsty a snahy přežít i v té nejšílenější situaci, do které vás život na hraně může dostat. A nějaké ty přísliby do budoucích dílů, kde se, doufejme, více osvětlí místy trochu nelogické jednání hlavní hrdinky.

BLAKE, Russell. Jet: Procitnutí. Vydání první. Ostrava / Praha: FANTOM Print / Mystery Press, 2015, 288 stran. ISBN 978-80-7398-318-5.