Recenze: Amanda Hocking – Mrazivý oheň

5

Možná jste četli Svět Tryllů, takže pro vás Kaninské království nebude zcela neznámé. Autorka nyní přichází s novým příběhem, který je opět zasazen do trollího světa. Pokud jste předchozí sérii nečetli, nemusíte smutnit. Amanda rozebírá historii i kulturu jednotlivých trollích ras, takže se blíž seznámíte nejen s Kaninci, ale i s Trylly, Omty, Vitry a Skojary, ale i s jejich rysy a dovednostmi.

Mrazivý oheňKniha se skládá z prologu a 39 kapitol. Vypravěčkou celého romantického fantasy příběhu je hlavní hrdinka Bryn Avenová, která dává celé srdce do výcviku a služby stopařky, chce se totiž dostat do elitní královské gardy. Ale to se povede jen těm nejšikovnějším a nejschopnějším. Bryn navíc není čistokrevný Kaninec (se záplavou blonďatých vlasů je mezi tmavovlasými trolly nepřehlédnutelná), proto musí dřít víc než ostatní.

Kaninci jsou bohatí díky podvodům s novorozenci. Své vlastní děti podstrčí nic netušícím lidem, kteří je vychovávají.  Po dosažení plnoletosti pro ně stopaři přijdou a s vybraným svěřenským fondem předají dotyčného nebo dotyčnou vlastním rodičům. Bohatství je pro Kanince takovou třešničkou na dortu. Dříve děti umísťovali k lidem kvůli lepšímu a vybavenějšímu zdravotnickému a školskému systému. Tento podvod skvěle fungoval, než přišel Konstantin Black- známý zločinec, který se před lety snažil zabít Bryina otce. Nyní začal ohrožovat celé království tím, že se pokouší unášet tyto děti (podvržence). Bryn se spolu s ostatními stopaři snaží jeho plány překazit.

Kniha mi změnila pohled na trolly. V minulosti mě výrazně ovlivnil Harry Potter, představovala jsem si je jako velké, hloupoučké obludky se soplem u nosu. Ale v knize jsou popisováni podobně jako lidé, takže má předešlá vize vzala za své.

Fantasy knížek je opravdu hodně a většina z nich se odehrává na vymyšleném území. Ale u Mrazivého ohně se střetává lidský svět se světem magie. Bylo opravdu zajímavé sledovat, jak autorka propojuje lidi a trolly a vytváří mezi nimi i historické spojitosti.

Mrazivý oheň je romantická fantasy s detektivní zápletkou, která zaujme nejen svou krásnou bílo-červenou zimní obálkou, ale i nečekanými zvraty a originálním trollím světem. Jak už bývá zvykem, i v tomto případě jde o sérii. Takže si na další díly musíme ještě chvíli počkat a doufat, že je CooBoo brzy vydá.

Amanda Hockingová je americká autorka, která se narodila v roce 1984 v Austinu v Minnesotě. Píše paranormální romance. Vytvořila okolo 17 příběhů, které se sama rozhodla nabízet jako e-knihy. A slavila úspěch, prodala přes milion kopií. Kromě známé trilogie Tryllů napsala i The Hollows o zombících nebo My Blood Approves o upírech. V roce 2011 uzavřela Hockingová první smlouvu s nakladatelstvím.

Ukázka:
„Asi už sis všiml, že trollové mají jistý zvláštní schopnosti, třeba že se jim mění barva kůže?“
„Jo?“
„A to není zdaleka to jediný, co dokážeme,“ ujistila jsem ho. Tryllové ovládají psychokinezi, můžou posunovat předměty myšlenkou a předvídat budoucnost. Skojarové jsou jako doma ve vodě, rodí se s žábrami. Vitrové jsou nadpřirozeně silní a někdy se jim rodí skřeti. Omtové… no, Omtové toho moc neumějí, kromě přesvědčování. Tuhle schopnost mají všichni trollové.“
„Přesvědčování?“

„Schopnost ovládat jiné svými myšlenkami. Jako když si pomyslím tancuj a ty začneš tancovat,“ zkusila jsem mu to vyložit. „Je to něco jako myšlenková manipulace.“(str.75)

Název: Mrazivý oheň