Recenze: Becca Fitzpatricková – Nebezpečné lži

5

Becca Fitzpatricková, autorka young adult, opět nezklamala. Tentokrát se ovšem vyhnula žánru fantasy, Nebezpečné lži jsou thrillerem pro náctileté. Především dívkám se bude zamlouvat hlavní hrdina, který je ztělesněním jejich snů. Je svalnatý, hodný, pracovitý, věrný a ochranitelský – prostě dokonalý gentleman.

Nebezpečné lžiEstelle Goodwinová byla zařazena do programu na ochranu svědků. Stává se Stellou Gordonovou, musí se rozloučit se svým bývalým životem a vším, co doposud znala.  Vypořádává se se skutečností, že nyní bude žít v malém městečku v Nebrasce. Na starost ji dostala Carmina – chladná, pedantská bývalá policistka, se kterou mají od začátku problematický vztah.

Stella je nucena žít ve lži, nikomu nesmí prozradit svoji pravou identitu, jinak bude ohrožen nejen její život. Lidé z její minulosti ji chtějí dostat, proto musí být opatrná a držet se pravidel. Byla zvyklá na život v luxusu a na maloměsto si z počátku nemůže zvyknout. Hádá se se svou opatrovnicí, je rozmazlená, smutná, ale časem se nafrněná městská holka začne měnit místním před očima.

Kniha se nevyhne ani vážnějším tématům, konkrétně závislosti. Ukazuje rizika a moc drog, kterou mají nad člověkem. Stellina matka je už několik let závislá a čtenář sleduje, jak drogy ovlivňují mezilidské vztahy a co všechno mohou způsobit.

Fitzpatricková čtenáře okamžitě přenesla do středu událostí. A teprve postupem času zjišťujeme, co se vlastně doopravdy stalo. A proč je hrdinka pod ochranou federální policie. Postupně odkrýváme minulost, ze které se přenesly lži a nebezpečí do přítomnosti.

Nebezpečné lži jsou poutavým vyprávěním s prvky romantiky. Částečně zabředneme i do detektivního žánru. Příběh je bohužel předvídatelný. Víte, co přijde, ale netušíte kdy. Dílo je ovšem napsáno tak dobře, že po celou dobu budete neklidně čekat, v jaké chvíli mladou hrdinku její minulost dostihne.

Becca Fitzpatricková je americká autorka úspěšné fantasy série Nora Greyová, vyprávějící o andělech, a thrilleru Černý led. Už jako dítě se chtěla stát spisovatelkou, pak ji na chvíli lákala práce CIA agentky. Nakonec získala titul ze zdravotních věd. Ale poté, co jí manžel věnoval účast na kurzu tvůrčího psaní, rozhodla se psaní konečně naplno věnovat a vyplatilo se.

Ukázka:
Snažila jsem se potlačit slzy, když jsem bořila obličej do tepla Reedova krku. Má mysl vstřebávala každičký detail, pečlivě si tento okamžik vrývala do paměti, abych si ho pak mohla přehrávat ještě dlouho poté, co mě odvezou pryč. Měla jsem urputné nutkání s ním utéct. Z okna pokoje, ve kterém mě drželi, byla vidět ulička vedoucí kolem motelu. Od toho plánu mě ale odrazovaly takové drobnosti, jako kde se ukryjeme a jak zabráníme tomu, abychom neskončili na dně řeky Delaware s cementovými bloky připevněnými k nohám. (str.11)

Název: Nebezpečné lži
Autor: Becca Fitzpatricková
Překlad: Lucie Jiránková