Recenze: Lauren Jamesová – První konec

5

Taky si kolikrát říkáte, že byste chtěli s partnerem prožít znovu vaše první setkání? Cítit nervozitu, motýly v břiše a nejistotu v tom, zda váš protějšek city opětuje? Vědět, že jste potkali spřízněnou duši? Katherine s Matthewem si byli vždy souzeni. V jakékoliv době, v jakémkoliv čase, za různých okolností, které je svedou dohromady, se do sebe zamilují, ale pokaždé jsou tragicky odloučeni. Narodí se o pár let později a vše se může znovu opakovat. Nikdy spolu nezestárnou a nikdy si neuchovají vzpomínky na minulé životy.

První konecKatherine Finchleyová nastupuje v roce 2039 na Nottinghamskou univerzitu. Při laboratorních pracích z biologie se jejím partnerem stává sympatický mladík jménem Mathew Galloway. To ještě ani jeden z nich netuší, že je spojuje dohromady mnohem víc než laboratorní pokusy. Při hledání Matthewova profilu na internetu Kate objeví novinové zprávy, jež se vyjadřují k tragédii z roku 2019. Manželský pár laboratorních vědců se pokusil do světa vypustit nebezpečnou bakterii. Tento teroristický útok byl však odhalen a pár při konfliktu s ostrahou zabit. To by nebylo zdaleka to nejděsivější. Onen manželský pár se jmenoval Katherine a Matthew Galloweyovi a na fotografii ilustrující článek se na Kate usmívají dvě tváře, které až moc dobře zná. Její a Matthewa …

První konec je skvěle napsaná kniha, která se čte sama. Katherine i Matthewa si prostě zamilujete – jejich hlášky, odhodlanost a především jejich lásku. Děj knihy se odehrává v roce 1745, 1854, 2019 a 2039. Společně s hrdiny se dostaneme od anglického města Carlisle obléhaného jakobity, zažijeme válečnou vřavu na Krymu, navštívíme Centrální vědeckou laboratoř i Nottinghamskou univerzitu. Sledujeme jejich setkání, poznáváme jejich povahy a vrháme se s nimi do nebezpečných situací. Po celou dobu čtení si budete pokládat otázku, jak je to všechno možné. Jak je možné, že se rodí znovu a znovu? Jak je možné, že k sobě vždy najdou cestu? K odpovědi se budete muset pročíst, ale garantuji vám, že to není žádná trnitá cesta, ba naopak.

Grafické provedení knihy je povedené, od obálky až po její vnitřní uspořádání. Na každé dvoustraně je na horním okraji znázorněna časová osa, tudíž se v textu nemůžete nikdy ztratit a vždy víte, ve které časové rovině se zrovna nalézáte. Rozhodně je to takto přehledné a vzájemně se doplňující s titulky vně kapitol, které vždy uvádějí místo a konkrétní rok. Dalším plusem je, že kniha obsahuje dopisy, e-mailové zprávy, novinové články, mapičky atd. Je opravdu zábavné sledovat písemnou komunikaci Kate a Matthewa, jejich vzájemné pošťuchování a škádlení. Myslím si, že právě to dělá knihu tak čtivou. Je vtipná, milá, je prostě svá. Autorka umí psát nenuceně a uvěřitelně. Na konci je i soupis odborné literatury, ze které získávala informace o daných epochách. Ti, kteří si oblíbili autorčin styl, nemusí zoufat. V plánu je pokračování s názvem Poslední začátek

Název: První konec

Autor: Lauren Jamesová

Překlad: Romana Bičíková