Recenze: Anna Bellová – Jak vyléčit zlomené srdce

5

Jak vyléčit zlomené srdce? Na tuto otázku hledají odpověď většinou tací, kteří od svého milovaného dostali tzv. „kopačky“. Abi, hlavní postava románu Anny Bellové, je jednou z nich. Poté, co se s ní její životní láska rozešla, je pro ni těžké žít dál běžný život. Uzavře se doma, nechce chodit do práce a pomalu pustne…

jak-vylecitAbi stále nemůže uvěřit tomu, že Joseph jejich vztah ukončil. Nic tomu nenasvědčovalo, byli šťastní. Ačkoliv může někdo říct, že více než rok je krátká doba, ona od začátku věděla, že Joseph je její životní láska a žádného jiného nechce. A pak se jí u poštovní schránky objeví krabice, kterou tam Abiin osudový muž zanechal, aby jí vrátil u něj zapomenuté věci. V krabici je seznam věcí, které chce pisatel stihnout, než dovrší 40 let věku. Pisatelem je Joseph a seznam se do krabice dostal omylem. Je jasné, co musí Abi udělat, aby ji chtěl její drahý zpět. Pustí se do odškrtávání soupisu, což bude nejlepší důkaz, že oni dva se k sobě hodí nejlépe. Nebo se Abi plete? Ukáže se, že ne všechny úkoly patří k jednoduchým a splnit je znamená překonat samu sebe a pustit se do něčeho, co není zrovna její šálek čaje. Otevřít se novým výzvám umožňuje poznat nové lidi, změnit přístup k životu, najít své opravdové já. Nezdá se ale, že by Abi, která celý příběh vypráví, viděla to, co je čtenáři jasné. Svým neustálým opakováním, jak co nevidět získá Josepha (… mám tři týdny a šest dnů na splnění posledních čtyř bodů seznamu a budu mít Josepha zpátky. (Str. 188) … jen několik hodin, než budeme s Josephem opět spolu, pokud mi vyjde můj sledovací plán… (Str. 212)), a že to dělá jen pro něj apod., je až protivná. Přesto ji nejde nemít rád a čtenář jí chtě nechtě fandí a přeje štěstí.

Příběh není zaměřen pouze na osobní, resp. Intimní život vypravěčky. Doprovázíme ji jejím denním režimem, pracovními (ne)úspěchy, hádkami a veselými okamžiky. Kniha se čte lehce a svižně a rozhodně bych ji zařadila mezi romány, které vykouzlí na rtech úsměv a nastolí pohodu. Nečekejte ovšem žádnou extra zápletku a napínavé čtení, až by se zatajil dech. I když je možná děj předvídatelný, určitě stojí za to si knihu přečíst. Uvědomíte si, že mnohdy nevidíme to, co máme přímo před očima, a i když to vaše okolí vnímá, vy si „jedete“ ve svých kolejích. On totiž každý správný příběh v sobě má něco k zamyšlení a nejinak je tomu u Abiina vyprávění.

Jak vyléčit zlomené srdce je první román Anny Bellové, který u nás vyšel, a já jen doufám, že není poslední. Není nad to si od popularizovaných a oblíbených kriminálních titulů a thrillerů odpočinout u knížky, která nabízí romantický pohled na svět, kde není pro násilí místo. Svět pak vypadá tak nějak hezčeji.

Název knihy: Jak vyléčit zlomené srdce
Autor: Anna Bellová
Překlad: Irmgard Kolinská