Recenze: Greer Hendricks, Sarah Pekkanen – Manželka mezi námi

5

Jeden muž a dvě ženy. Jednou z nich je bývalá manželka, psychicky labilní alkoholička. Tou druhou je krásná mladá asistentka. Zdá se zcela zřejmé, z jakých důvodů by on nejraději přerušil s bývalou ženou veškerý kontakt a začal šťastnou budoucnost se svou novou láskou. Stejně tak se může zdát zřejmé, že kolem podobné zápletky lze jen těžko vystavět příběh, který by mohl něčím překvapit. Nenechte se ovšem odradit, thriller Manželka mezi námi skrývá tolik překvapivých zvratů, že se při čtení rozhodně nudit nebudete.

Zdálo se, že Vanessa a Richard Thompsonovi tvoří dokonalý manželský pár. On charismatický a úspěšný, ona mladá a krásná. Od prvního okamžiku se do sebe zamilovali a začali všechno směřovat ke společné budoucnosti v nádherném domě na předměstí. Jenže místo vysněného dítěte se dočkali pouze manželských neshod a zklamání. Manželova nevěra potom celé manželství ukončila, Vanessinu posedlost bývalým manželem a jeho snoubenkou však nikoli. Vanessa nepřestává svou nástupkyni pronásledovat. Jediná věc, na kterou se ve svém životě upíná, je snaha blížícímu se sňatku zabránit, přičemž se nezdráhá překračovat veškeré hranice. Je ale za tím vším jen její žárlivost a touha získat muže zpět? Čím více detailů jejich společného života vyplouvá na povrch, tím je jistější, že pravda je daleko temnější, než byste čekali.

Thriller Manželka mezi námi je společným dílem autorek Greer Hendricksové a Sarah Pekkanenové. Obě ženy spojuje nejen láska ke knihám, ale také několik let společné práce a nerozlučného přátelství. Zatímco Sarah má na svém kontě již několik bestsellerů, pro Greer, její bývalou redaktorku, je Manželka mezi námi debutem.

Společnými silami dokázaly autorky vytvořit výjimečný psychologický thriller, který se stal bestsellerem v žebříčcích New York Times, USA Today či US Weekly. Román již vyšel ve více než třiceti zemích světa. V České republice se dočkal zlaté pětihvězdičkové pečetě „Edice Top“, kterou se každý rok pyšní jen přibližně pět výjimečných knih. Thriller neušel ani hledáčku filmového průmyslu a práva na něj získal produkční tým Stevena Spielberga pro studio Dreamworks.

V knize Manželka mezi námi se hned v několika různých souvislostech objevuje slovíčko „rafinovaný“. Kdybych měla román charakterizovat pouze jedním slovem, vypůjčila bych si právě tento výraz. V celé knize najdete jen několik málo akčních momentů. Děj si udržuje spíše pomalé tempo a na výraznější zvraty si musí čtenář počkat více než polovinu knihy. Nenechte se ovšem zmást, rozhodně to neznamená, že se během čtení budete nudit. Autorky si hrají s náznaky a odbočkami, které vás budou nutit hltat stránku za stránkou. Od začátku je totiž více než jasné, že příběh tohoto milostného trojúhelníku nebude tak černobílý, jak se vás autorky snaží přesvědčit.

Thriller Manželka mezi námi mohu jen doporučit. Pokud budete pozorní a budete si všímat detailů skrytých mezi řádky, nejspíš se vám podaří poměrně rychle uhodnout, o co v příběhu jde. Požitek z knihy to však nijak nezmenší, naopak budete o to dychtivěji zjišťovat, jestli jsou vaše teorie správné. Netradiční struktura knihy, velmi chytře propracovaná pointa a čtivý jazyk dělají z knihy dílo, které jen tak neodložíte. Více než na akci je důraz kladen na propracovanou psychologii postav, díky čemuž je děj velmi uvěřitelný. Pověst, která knihu provází, tak rozhodně nelže.

„Rezervace!“ skoro křičím. „Podívejte se, prosím… Richard Thompson! Anebo to bude na jméno jeho sestry, Maureen Thompsonová.“
Blíží se ještě někdo další. Podsaditý muž v tmavomodrém obleku se staženým obočím. Vidím, jak se po sobě s hosteskou dívají. Muž mě vezme za paži. „Co kdybyste šla ven? Nechceme přece rušit ostatní hosty.“
„Prosím! Musím vědět, kde jsou!“
Muž mě vede k východu, pevně mě svírá.
Cítím, že se začínám třást. Richarde, prosím, neber si ji…