Recenze: Gwyneth Paltrow – Je to tak snadné: Recepty na každý den pro ty, kdo nestíhají

Především my, ženy a dívky, jsme na to expertky – máme jich doma hned několik, ve výsledku je používáme minimálně, moc dobře to o sobě víme, ale přesto v knihkupectví pokaždé neomylně zamíříme k novým titulům a často si alespoň jeden dokážeme samy před sebou uhájit a koupit. Řeč je samozřejmě o kuchařkách. Pokud se vás tato slabost týká, můžete se radovat a smutnit zároveň, protože oscarová herečka a autorka několika kuchařských bestsellerů Gwyneth Paltrow vydala další kuchařku.

knihaNovinka Gwyneth Paltrow nese název Je to tak snadné s podtitulem Recepty na každý den pro ty, kdo nestíhají. Herečka tuto kuchařku sestavila společně se spisovatelkou, šéfkuchařkou a food stylistkou Theou Baumann. Hlavní myšlenkou knihy je nabídnout čtenáři množství chutných, netradičních, zdravých, ovšem zároveň i rychle připravitelných receptů. Na své si přijdou také lidé, kteří musí dodržovat bezlepkovou dietu.

Na téměř 300 stranách přináší oscarová herečka nápady na přípravu jídel ke skutečně všem možným příležitostem. Pokrmy z masa i bezmasé, sladké i slané, snídaně, dezerty, polévky i hlavní jídla. Nechybí dokonce recepty na rychlé a chutné pokrmy, když chcete pohostit nečekané hosty, či na nejrůznější životabudiče pro případy, kdy postrádáte energii. To vše rozděleno do devíti kapitol, z nichž každou Gwyneth Paltrow uvádí kratičkým milým zamyšlením.

Jak to u podobných knih bývá, základním problémem jsou suroviny. Jíst skutečně zdravě a vnést do svého jídelníčku nečekané a trochu exotické chutě samozřejmě znamená zainvestovat více času i peněz do kvalitních surovin. Proto se rozhodně vyplatí pročíst jednu z úvodních kapitol, která je jakýmsi nákupním seznamem. Na dvou stranách, rozdělených do přehledných kategorií (oleje, octy, koření a omáčky, konzervované potraviny, do mrazáku, atd.) najedete souhrn surovin, které se vám při vaření pomocí této kuchařky budou hodit.

Kuchařka Je to tak snadné patří podle mého názoru mezi nejkrásnější tituly svého druhu. Objemná kniha skrývá ve svých pevných deskách stránky plné nejen inspirace na chutné jídlo všeho druhu, ale také množství nádherných fotografií.

Téměř každý z více než 130 receptů je doplněn příkladem servírování daného pokrmu. Jedná se přesně o ten typ fotografií, kdy žasnete, jak neskutečně fotogenické umí potraviny být, a jak jednoduché a vkusné servírování dokáže pozvednout zážitek z jídla na zcela jinou úroveň.

V knize najdete také celou řadu fotografií samotné Gwyneth Paltrow a jejích dětí. Vkusné fotografie v dechberoucí přírodě, v hereččině útulném domově či na nejrůznějších tržištích s mimořádnou atmosférou dokonale dokreslují vyznění celé kuchařky. Radost ze života, radost z jídla, radost z módy. A především umění vychutnat si přítomnost – třeba právě během vaření kvalitního jídla pro lidi, které milujete.

Je to tak snadné: Recepty na každý den pro ty, kdo nestíhají
Autor Gwyneth Paltrow
Překlad Libuše Čížková,Dana Pokorná