Recenze: Nicola Kentová – Moje maminka je nejsilnější na světě

5

Každé dítě má svou maminku rádo. Každý na ni obdivujeme něco jiného. Nejčastěji však žasneme nad tím, co všechno zvládne, co pro nás stihne všechno udělat a co všechno unese. Ale i ta nejsilnější maminka potřebuje občas pomoc. V nakladatelství Host vyšla kniha s názvem Moje maminka je nejsilnější na světě autorky Nicoly Kentové a je to moc milá a především pravdivá publikace.

Knihou provází malý medvídek, který svému čtenáři ukazuje, jak je jeho maminka silná. Nejprve dětem ukáže, co všechno je schopná jeho maminka schovat ve své kabelce. Kromě pokladů, které si sem schoval malý medvídek, se zde nachází kapesníky, svačinky, peněženka, klíče a mobil a další nezbytnosti, které s sebou nosí každá z nás. A poté maminka postupně přidává další a další předměty, které nese, aby pomohla všem svým blízkým. Medvídek totiž super schopnost své maminky prozradil širokému okolí, a tak na ni každý nakládá své povinnosti. Nakonec ale maminka poznává, že není nutné být tou nejsilnější a že není slabost nechat si občas pomoct od někoho jiného. Protože i silná maminka potřebuje někdy odpočívat a načerpat novou energii pro své dítě, úkoly každodenního dne i na mimořádné situace, kterých je kolem malých dětí plno. Je hezké být tou nepostradatelnou, na kterou se všichni obrací se svými problémy, ale i ona má svých starostí dost a ráda si odpočine. I když je to občas těžké přiznat – a nejhůř sama sobě.

Kniha Moje maminka je nejsilnější na světě je milou publikací, kterou doprovází krásné ilustrace. A i když má toto dílo jen pár stránek, snaží se podat dětem informaci o tom, že i maminky, ač jsou sebesilnější, potřebují pomoc. A věřím, že když své dítě necháte, rádo vám pomůže, ať už to bude s pečením nebo s nesením tašky s nákupem. Děti jsou totiž spokojené do té míry, jak je spokojená jejich maminka. A když bude jejich maminka unavená a utahaná ze všech těch úkolů, které se snaží splnit pro své děti, rodinu i známé, nezbude jí už energie na hraní si se svými dětmi a na usmívání už vůbec ne.

A kniha je samozřejmě i velkým poučením pro maminky. Každá z nás chce pro své dítě to nejlepší. Každá z nás by chtěla být tou nejlepší na světě a chtěla by všechno zvládnout sama. Úkoly se ale hromadí a nároky na nás matky se zvyšují. Být pracující matkou je těžké. Nechte si tedy občas pomoct. Nakoupit může manžel, do divadla může vzít děti babička a vy? Vy se naložte do vany plné pěny a přečtěte si nějakou pěknou knihu, protože věřím, že spokojená máma = spokojené dítě. Nejste v tom samy!

Kniha Moje maminka je nejsilnější na světě se mi líbila. Má téměř formát A4 a ač je v ní slov pomálu, vyjadřuje neskutečně moc emocí a hlavně jednu podstatnou věc – buďte na sebe milí a pomáhejte si, ono se vám to vrátí zpátky. Uvidíte.

Moje maminka je nejsilnější na světě
Autor Nicola Kentová
Překlad Petra Žallmannová