Recenze: Asia Mackay – Máma zabiják

5

Vrátit se po mateřské dovolené do běžného života je těžké pro každou matku. Přemýšlíte, co vaše děťátko zrovna dělá, jestli se mu nestýská a zda má všechno, co potřebuje. A teď se vžijte do role, že jste profesionální zabiják. Nesedíte v kanceláři a nezvedáte telefony pro svého nadřízeného, neřídíte tým lidí, jdete do své práce s faktem, že je možné, že se večer domů nevrátíte. A přesně takovou práci vykonává hlavní hrdinka knihy Máma zabiják autorky Asie Mackay.

mama-zabijakAlexis Tylerová svou práci miluje. Samozřejmě musela od začátku své kariéry dokazovat, že na tento druh práce má. V její branži totiž neustále panuje přesvědčení, že muž je lepší než žena. A tak musí Alexis pracovat víc hodin, brát ty nejtěžší případy, a přesto se na ni její mužští kolegové často dívají skrz prsty. Navíc si dovolila nejenom vdát se, ale pořídit si i dítě! Její šéf je sice nadšený, když se Alexis vrátí do služby, ale ihned ji nasadí na těžký případ. A nejenom že se ho má účastnit, ona má celý tým vést a dovést ho samozřejmě do úplného konce – má se zbavit jednoho nepohodlného Rusa, který může se svým novým softwarem napáchat nepěknou paseku!

Alexis obdrží informace, jak se k tomuto muži dostat, a tak začne jednat. Její spojkou se stane manželka daného Rusa, jistá Dáša, která je tou dobou maminkou na mateřské dovolené. Získala si přítelkyně mezi smetánkou, dokonce se stala jejich vůdkyní. Pořádá se svými přítelkyněmi dýchánky, na kterých probírají nejnovější módní výstřelky, nejlepší pomůcky a metody při výchově dětí a samozřejmě ty nejvhodnější školy. V tuto chvíli se chystají uspořádat velkou oslavu v parku a doufají, že tak zapůsobí na místní školní radu, která by mohla jejich miláčky lépe ohodnotit při výběrovém řízení. Alexis se infiltruje mezi tyto supermatky a s pomocí své malé dcerušky pomalu utahuje smyčku kolem krku onoho nebezpečného muže. Nejen že se snaží znovu získat ztracený respekt a postavení v práci, navíc chce být i skvělou matkou a manželkou. Povede se jí nakonec dostat se na výsluní? A jak moc bude těžké zůstat v utajení před manželem, který netuší, že jeho žena je vlastně zabiják?!

Máma zabiják je vyloženě oddechové čtení. Přestože je hlavní hrdinka nestandardní svou profesí, prožívá vše, co zakusí každá novopečená matka. Je neustále nevyspalá, strachuje se o svého dokonalého prvorozeného potomka, neustále bilancuje, zda dělá vše správně, touží po uznání a zároveň chce být i skvělou partnerkou a nezanedbávat práci. Najít rovnováhu mezi těmito všemi rolemi je opravdu těžké. Žijeme v době, kdy už ženy nezůstávají jen doma a neplní roli ochranitelky domácího krbu. Ženy se chtějí realizovat, touží být viděny a chtějí být úspěšné. Role matky a manželky už jim dávno nestačí. A tak bojují ve světě, kterému vládnou muži. Často pro to musí udělat mnohem víc, aby se dočkaly kariérního postupu, než jejich mužské protějšky, a když ho dosáhnou, často slýchají, jak je to možné? Naše společnost se vyvíjí a my s ní. Ženy dokážou mnohé a je důležité s nimi počítat!

Knihu doporučuji všem čtenářkám, všem maminkám, které si často přijdou nedoceněné. Role matky je velice podstatnou součástí našeho života, užijte si ji a zároveň nezapomínejte, že pokud si chcete splnit sen, dokážete cokoliv. Protože matky jsou neskutečné organizátorky a dokáží využít každou volnou minutu. Mezitím, co dítě spí, dokáží zlikvidovat nebezpečného zločince a být zpět ve chvíli, kdy se jejich dítko vzbudí k nočnímu krmení. Tato kniha je krásnou oslavou mateřství a každá čtenářka bude po jejím přečtení hrdá, že je mámou.

Máma zabiják
Autor Asia Mackay
Překlad Kristýna Kučerová