Recenze: Becky Albertalli, Adam Silviera – Co když jsme to my

5

Arthur je beznadějný romantik a blázen do broadwayských muzikálů. Věří, že velké věci vás mohou potkat na každém kroku a osudová láska jakbysmet.

Arthur přijíždí na prázdniny do New Yorku, který mu hned učaruje. Je okouzlen všemi možnými památkami, muzikály, které hrají na Broadwayi. Na poště potká Bena a celé jejich setkání je jako vystřižené z nějakého muzikálu. V pozadí jim totiž hrají a zpívají pouliční umělci. Arthur má pocit, jako by mu vesmír dal jasné znamení, že tohle setkání nebyla jen náhoda, ale i něco výjimečného. Proto se rozhodne Bena v osmimilionovém městě najít, při setkání si totiž zapomněli vyměnit kontakt. Může se zdát, že je to nemožný úkol, ale co když při Arthurovi opravdu stojí vesmír?

Ben má pocit, že proti němu postavil celý svět. Právě se rozešel se svým přítelem, a to ne zrovna v dobrém. Je tedy jasné, že nemá na nový vztah ani pomyšlení. Na poště se chystá poslat krabici, ve které jsou věci jeho bývalého přítele. Ben odejde z pošty ještě dřív, než Arthurovi stihne říct své jméno či telefonní číslo. Přesto Arthura nemůže dostat z hlavy… Možná už se ani nikdy v životě znovu nepotkají. A co když ano? Jenže jejich první rande dopadne opravdu katastrofálně. Co když život vážně není broadwayský muzikál?

V knize se střídají pohledy dvou hlavních hrdinů – Arthura a Bena. Každý vypráví svůj příběh, kniha je tedy psána ich-formou. Původně jsem si myslela, že dokážu poznat, kdo ze dvou autorů psal kterou postavu. Ale nepodařilo se mi to, styl psaní je totiž velmi podobný, takže jsem si vůbec netroufla odhadovat. Zároveň je to dobře, jelikož příběh na sebe hezky navazuje a čtenář nic nepozná a děj ho za chvíli naprosto pohltí.

Vyprávění sice začíná náhodným setkáním, ale zbytek knihy už vůbec o náhodách není. Kluci se znovu ve městě nepotkají jen tak. Oba do toho musí vložit nějakou tu snahu. I když se jejich první rande nevyvede, jsou ochotni to zkusit znovu. Nevzdávají to hned po prvním nezdařeném pokusu. A to je na knize jedna z těch skvělých věcí.

Děj není zas tak moc přeslazený, jak se může ze začátku jevit. Většina věcí je totiž jinak, než si kluci představovali. Hlavní hrdinové a jejich blízcí mají další problémy, které musí řešit. Kniha je sice romantická, ale přesto příběh působí skutečně a naprosto uvěřitelně. Nepřijde vám, že by hlavní hrdinové něco hráli nebo že by byl celý příběh přitažený za vlasy.

Všechny postavy jsou velmi reálné. Někdy se chovají zcela normálně a rozumně, jindy reagují neuváženě a bláznivě. Každá postava je jiná a originální.

Na knihu Co když jsme to my jsem se opravdu těšila a měla jsem od ní velká očekávání. Od autorů Becky Albertalli a Adama Silvery už jsem nějaké knihy četla, tudíž jsem jejich styl psaní znala a mám ho opravdu ráda. Takže jsem doufala, že když knihu psali spolu, tak že to bude ještě úžasnější. A opravdu bylo, kniha naprosto předčila má očekávání a můžu ji jedině doporučit, stejně jako další díla těchto autorů.

Název: Co když jsme to my
Autoři: Becky Albertalli, Adam Silviera
Nakladatelství: Yoli