Recenze: Lisa Reganová – Mizející dívky

Malé městečko Denton v Americe je otřeseno zmizením mladé Isabelle Colemanové. Nikdo neví, kde by se dívka mohla nacházet a proč tak náhle zmizela. Mnoho obyvatel se přiklání k tomu, že utekla z domu. Tomu ale její blízcí nechtějí uvěřit. Detektiv Josie Quinnová má navíc podezření, že jedno záhadné zmizení asi nebude poslední. A tak se pustí do osamělého pátrání, na jehož konci objeví mnohem víc věcí, než by si mohla na začátku představit. První díl ze série o detektivce Quinnové se jmenuje Mizející dívky a napsala ho Lisa Reganová.

knihaJosie Quinnová je v tuto chvíli suspendována, má si především odpočinout a práci se vyhýbat velkým obloukem. Bohužel je svědkem několika událostí, které jí nedají spát a nutí ji přemýšlet nad právě probíhajícím pátráním po Isabelle Colemanové. I když se má držet dál, nemůže odolat, začne sbírat informace a pouští se do vlastního pátrání. Čím více odkrývá, tím víc nemůže uvěřit tomu, co se v jejím milovaném městě děje. Jelikož nemůže oficiálně pracovat, bojuje i s nepochopením svého nadřízeného a kolegů. A nejhorší je fakt, že nikdo nevěří faktům, která jim i přes jejich nechuť předkládá.

Hlavní hrdinka Josie Quinnová je silná a nezávislá žena, která i přes své vlastní noční můry z dětství bojuje s nespravedlností, jež je páchaná na nevinných lidech. Věřím, že hlavní hrdinka bude jedním z důvodů, proč si čtenáři budou četbu knihy užívat. Josie je spravedlivá, osobitá a přes všechny své bolístky jde dál i přes fakt, že může všechno ztratit. Na druhou stranu však umí vystrčit i drápky, když se potřebuje dostat k tomu, co chce. Její manžel, se kterým se rozvádí, pracuje na stejném oddělení jako ona a současný přítel pracuje taktéž u policie. Josie tedy ve jménu dobra manipuluje s oběma muži, aby získala potřebné informace a dostala se v případu dál.

Kromě hlavní postavy Josie Quinnové se čtenář potká s řadou postav, které mají na dynamiku příběhu velký vliv. Již jsem zmínila dva muže, nesmí samozřejmě chybět velitel, který nestrpí žádné selhání, ale také se můžete těšit na zvídavou reportérku, která potřebuje znovu nastartovat svou kariéru, a tak jde pro dobrý příběh i přes mrtvoly.

Autorka zvolila krátké kapitoly, které napomáhají k rychlejšímu tempu čtení. Čtenář je totiž nucen na konci kapitoly pokračovat na další, jelikož jednotlivé kapitoly končí napínavě a čtenář se chce dozvědět víc. Přes pomalejší rozjezd, ve kterém se může čtenář dozvědět především něco o hlavní hrdince, přichází část, kdy se vše rozjede do neuvěřitelných otáček, a konečné rozuzlení je opravdu šokující. I když se jedná o knižní sérii na pokračování, zločin, který je vyšetřován v prvním díle, se na konci uzavře. A doufejme, že se již brzy dočkáme překladu druhého dílu.

Josie Quinnová mi hodně připomínala hlavní hrdinku detektivních příběhů Roberta Bryndzy. Pokud tedy patříte mezi čtenáře, kteří si jeho styl psaní oblíbili, neváhejte a přečtěte si i Mizející dívky, rozhodně nebudete litovat. Věřím, že vás příběh pohltí stejně jako mě. V hlavě se vám budou míhat stovky otázek, ale půjdete spát s vědomím, že i přes všechny nespravedlnosti pravda nakonec zvítězila a lidé v městečku Denton mohou zase klidně spát.

Název     Mizející dívky
Autor    Lisa Reganová
Překlad    Kateřina Elisová