Recenze: KC Dyer – Cesta za tebou za 80 dní

5

Romy pracuje v knihkupectví svých dvou strýčků. Nikdy nevystrčila hlavu z New Yorku a je relativně spokojená sama se sebou. Pak ale do jejího života vstoupí nový majitel budovy, kde jejich knihkupectví sídlí, a Romy se musí rozhodnout, co bude dělat, aby si zachovala alespoň nějaké životní jistoty. Kniha autorky s pseudonymem KC Dyervyšla v nakladatelství Metafora v edici 7lásky.

cesta-za-tebou-za-80-dniRomy se dostává do situace, kdy se musí rozhodnout, jak bude dál žít svůj život. Touží po tom, aby vše zůstalo při starém, jak to znala do teď. To jí ale nedovolí developer, který chce jejich knihkupectví využít jiným způsobem. Romy ani její strýčkové neví, kde by mohli sehnat tak velké nájemné, které jim nový majitel nastavuje, a tak se bojí nejhoršího – že o své místo přijdou. O místo, které pro ně neznamená jen živobytí, ale i místo, kde se cítí doma a v bezpečí. Romy se tedy rozhodne překročit svůj stín a vydá se na velké dobrodružství. Ve firmě ExLibris dostane nabídku cesty kolem světa podle knihy Jules Verna Cesta kolem světa za 80 dní. Jejím úkolem je zmapovat cestu a naplánovat vše tak, aby byl budoucí klient ExLibris spokojen. O tuto práci nemá zájem jen Romy, ale i synovec nového majitele jejich knihkupectví Dominik. Který z nich nakonec pracovní místo získá? A jak budou tito dva spolupracovat, když přijde do tuhého?

Kniha Cesta za tebou za osmdesát dní je knihou oddechovou, ale zároveň je to i dobrodružný román, který čtenáře provede celým světem. Kromě Romy a Dominika se ve vyprávění mihnou další postavy, které můžeme definovat jako vedlejší, ale život našich cestovatelů výrazně ovlivní i za těch pár okamžiků, co s nimi stráví. Romy se během své ne úplně plánované cesty mění v někoho jiného. Tím, že celý svůj život žila ve své uzavřené bublině ohraničené městem New York, se jí otevírají neskutečné obzory. Nejen, že poznává svět, ale skrze něj poznává i samu sebe. Najednou vidí, že její problémy jsou svým způsobem nicotné a ona má svůj život pevně ve svých rukou a jen ona rozhodne, co se s ním stane. Každým krokem, každým kilometrem, každým rozhodnutím se jí zvedá sebevědomí a ona je spokojenější sama se sebou.

Jednotlivé kapitoly jsou očíslované a mají společnou drobnou ilustraci. Navíc vždy každá kapitola začíná popisem fotky, kterou Romy umístila na svůj instagramový profil spolu s datem a hashtagem. Samozřejmě nechybí ani počet sledujících. Tak může i čtenář pozorovat, jak je Romin profil stále víc oblíbenější.

Knihu doporučuji všem, kteří si oblíbili edici 7lásky. Je to kniha plná emocí. Oceňuji fakt, že tentokrát je milostný příběh upozaděn na úkor hlavní hrdinky a čtenář má možnost sledovat hlavně Romy a její životní proměnu. O romantiku ale určitě nepřijdete. Přichází však opatrně a nenápadně, stejně jako je tomu občas v životě. Užijte si tedy cestu kolem světa s Romy, která na ní zpočátku působí nejistě a nepatřičně, ale postupem času z ní sálá sebejistota a radost ze života.

Název: Cesta za tebou za osmdesát dní

Autor: KC Dyer

Překlad: Lucie Rudová