Recenze: Alex Brownová – Pohlednice z Paříže

5

Město světel – tak je známá Paříž po celém světě. Mnoha lidem toto město změnilo život. Stejně tomu tak je u dvou hlavních hrdinek knihy Pohlednice z Paříže autorky Alex Brownové. V České republice ji vydalo nakladatelství Metafora. V této sérii vyšla již jedna kniha, a to Pohlednice z Itálie. Knihy na sebe nenavazují, není tedy potřeba je číst je v daném pořadí.

pohlednice-z-parizeEvropa a v ní zuřící druhá světová válka. Mladá Beatrice Crawfordová se rozhodne opustit svůj domov a starat se jako dobrovolnice o vojáky na francouzských bojištích. Pohled to není hezký a psychicky si Beatrice sáhne až na samé dno. Když opouští svůj luxusní život a navzdory názoru svých rodičům si jde za svým, ví, že to nebude lehké. Poté se Beatrice stěhuje do Paříže, kterou ovládli nacisté. Bude moct i nadále pomáhat nevinným? Komu ale může věřit? Jak bude moct využít znalosti, které získala při svém působení na bojišti?

O osmdesát letech později odjíždí Annie Lovellová do Paříže. Její sousedka a zároveň přítelkyně zdědila byt po někom, koho nezná, ale je už dost unavená a nemocná na to, aby z Anglie odcestovala do Francie. Annie je zrovna v životní fázi, kdy potřebuje změnu, a tak se rozhodne své sousedce pomoct. Když přijede na místo, je bytem Beatrice okouzlena. Navíc ji čeká velké překvapení – nalezne i deníky, které mapují život této báječné ženy. A tak se kromě poznávání Paříže a rekonstrukce bytu věnuje také luštěním tajemství života Beatrice Crawfordové. A že se má na co těšit!

Annie Lovellová je velmi silná žena. Její manžel ji opustil, starala se o své dvě děti sama, a tak neměla čas na to, aby se věnovala svým snům. Ve chvíli, kdy cestuje do Paříže, má již děti odrostlé a práce v bance není úplně uspokojivá. Když potkává hned první den dvě ženy v penzionu, kde bydlí, začne i díky společnému rozhovoru bojovat se stereotypem svého života a rozhoduje se, že začne žít jinak. Co všechno se jí povede ve svém životě změnit, se dozvíte, když si knihu přečtete.

Kniha nepřináší nic nového, nic, co by čtenáře mohlo překvapit, ale je to to pravé pro teplé letní dny, kdy chcete jen odpočívat u vody a nechat se unášet příběhem někoho jiného. Obě hlavní hrdinky jsou sympatické ženy, kterým bude čtenář fandit od začátku do konce. Jsou to ženy, které svůj život žijí naplno, ale zároveň nezapomínají i na své okolí. Obě bojují se společenskými předsudky, ale nebojí se i přes své nepohodlí jít za svým cílem.

Knihu doporučuji všem, které baví tento typ knih – střídání prostředí a časové osy – příběhy, v nichž se postupně odkrývá tajemství schované v historii. A pokud vás zaujme tato kniha, určitě si přečtěte již zmíněnou Pohlednici z Itálie, jistě nebudete litovat. Nesmím také zapomenout na báječnou barevnou obálku, která láká k přečtení. Pojďte se tedy prostřednictvím stránek knihy vydat do Paříže, protože autorka nejenže umí zaujmout svým vyprávěním, ale i popisem prostředí, kde se děj odehrává.

Autor: Alex Brownová

Název: Pohlednice z Paříže

Překlad: Jitka Jiterská