Recenze: Lisa Reganová – Pohřbené kosti

Josie Quinnová je detektivkou, která pracuje v malém městečku a dost často je díky svým případům na očích veřejnosti. Tentokrát jí případ přináší velmi bolestnou zkušenost. Musí přijít na to, kdo zabil matku jejího partnera. Noah není jen její kolega, ale Josie dala konečně průchod svým citům a s Noahem tvoří pár i v osobním životě. Pohřbené kosti napsala Lisa Reganová a v České republice ji – stejně jako předchozí díly – vydalo nakladatelství Cosmopolis.

knihaJosie se chystá spolu s Noahem navštívit jeho matku. Josie se snaží upéct něco dobrého, aby svou budoucí tchýni pohostila, ale v pečení není příliš zdatná. Když přijíždí k jejímu domu, již při prvním pohledu ví, že kupovaný moučník asi nebude ten hlavní problém, kterému budou muset s Noahem čelit. Hlavní dveře jsou otevřené dokořán, což není běžné. Čím dále do domu postupují, tím víc tuší, že se zde stalo něco strašného. Noahovu matku nakonec nalézají na zahradě s ústy plnými hlíny. A kolotoč detektivní práce se roztáčí.

Noah se ze smrti své matky zhroutí a čeká, že ho bude Josie opatrovat. Ona je sice jeho přítelkyně, ale duší je hlavně detektivem, a tak se naplno věnuje své práci a snaží se zjistit, kdo provedl tak ohavný zločin. Čím hlouběji se noří do minulosti a rozkrývá tajemství Colette Fraleyové, tím je zmatenější. Místo toho, aby něco zjistila, má stále víc otázek. Jak je možné, že se v domě Colette Fraleyové našly věci mužů, kteří v jejím životě vůbec nefigurovali? Horší je to, že věci patří mužům, kteří záhadně zmizeli, a dosud nebylo zjištěno, co se s nimi stalo.

Josie se svým týmem vyšetřuje na plné obrátky, i když od svého partnera a jeho rodiny necítí podporu. Josie totiž i přes osobní zainteresovanost pracuje tvrdě a neoblomně. Ví, že je nepříjemné rodině i Noahovi odpovídat na otázky, ale ona věří, že musí jen dělat dobře svou práci, aby nakonec mohli jít v klidu dál. I když její partner nechápe, že může pracovat, je Josie přesvědčená, že dělá jen to nejlepší pro Noaha i pro dobro případu.

Kniha je stejně dobrá jako přechozí díly. Hlavní hrdinka je sympatická žena, která má povahu buldoka a pere se i přesto, že by to každý druhý na jejím místě už dávno vzdal. Věří svým schopnostem i svému týmu a hlavně vždy touží odhalit pravdu. Josie mě zaujala již v prvním díle Mizející dívky a neustále mě překvapuje něčím jiným. Cením si toho, že ji nenechala autorka série zakrnět, ale neustále posunuje i její osobní dějovou linku dopředu.

Doporučuji všem milovníkům dobrých detektivek a znalcům knih Lisy Reganové. Pohřbené kosti jsou plné napětí až do konce a odhalení je velmi šokující. Co všechno jsou ochotní lidé udělat pro lásku, je opravdu děsivé. Bohužel jsou ale mezi námi takoví, kteří sice věří, že jednají v rámci dobra, ale jejich činy mluví o přesném opaku.

Autor: Lisa Reganová
Název: Pohřbené kosti
Překlad: Kateřina Elisová