Recenze: Elise Kova – Čarodějka – Šepot kouzel

Harry, ani v kouzelnickém světě není normální slyšet hlasy. To řekl Ron Weasly svému slavnému čarodějnickému kamarádovi Harrymu Potterovi. Stejně tomu tak je v knize Čarodějka. Šepot kouzel. I tady se hlavní hrdinka potýká s nepochopením a strachem o své duševní zdraví, kdykoliv se o svých schopnostech zmíní. Je to opravdu tak zlé? Posuďte sami. Přečtěte si napínavou fantasy od autorky Elisy Kovy.

Eira Landanová nepatří mezi svými vrstevníky mezi oblíbence. Tuto pozici zastává její bratr. Ona s radostí přenechává místo na výsluní jemu a vídá se jen s jednou kamarádkou. Ostatní se jí vyhýbají, zvlášť po té velké nehodě, která se stala před třemi lety. Nikdo Eiře nevěří, že to byla nehoda, že rozhodně nechtěla nikomu ublížit a že nechtěla využít své magie. Jen se chvíli nekontrolovala. To se ale není čemu divit, když byla takto veřejně ponížena.

V tuto chvíli se snaží na svou chybu zapomenout a chce jen v klidu studovat a pracovat. Problémy ale jakoby si ji vyhledávaly. A tak když dostane možnost zúčastnit se kouzelnického turnaje, neváhá ani chvilku. Má po krk toho, jak ji rodina omezuje, jak neustále musí poslouchat, co může a co nemůže a jak se musí neustále skrývat. Touží po uznání a chce najít své místo ve společnosti. Stále totiž věří, že není ve stínu svého úspěšnějšího bratra.

Eira je velmi zajímavá hlavní hrdinka. Je trochu jako Elza z Ledového království. Staví kolem sebe hradby, aby ji už nikdy nikdo neublížil. Má také moc spojenou s vodou a umí pracovat s ledem. Ve chvíli, kdy staví schody do neznáma, jsem čekala, zda dostaví i zámek jen pro jednoho. Na druhou stranu ale nechce být sama. Když ji elfský velvyslanec požádá o tajnou schůzku, neváhá ani vteřinu. Je fascinována jeho původem, znalostmi i zájmem o ni. Jednou by se chtěla do jeho říše podívat, protože o ní ví opravdu hodně.

Knihu doporučuji všem čtenářům, kterým se líbila například Kouzla rodu Thornů. Hrdinky jsou si podobné v tom, že se snaží vydobýt své místo na světě a zároveň jsou fascinovány jinými rody a zeměmi. Chtějí víc, než jim současný stav může nabídnout. Na Eiře oceňuji, že je to bojovnice a i přes všechny překážky, které jí osud postavil do cesty, včetně nesouhlasu jejích blízkých, si jde za svým.

Svět, který autorka vytvořila, je úžasný. Stojí zde na jedné straně svět lidí, ve kterém se pohybují čarodějové, kteří vládnou mocí jednoho z živlů. Mají podporu královské rodiny, která touží po jejich začlenění do společnosti. Na druhé straně je pak svět neprobádaný. Je to Meru – soumračné království. Zde žijí elfové. V tuto chvíli stojí obě společnosti na pokraji dohody. A proto se pro stvrzení této smlouvy rozhodnou uspořádat turnaj pěti království. Kdo se nakonec vydá do neznámých krajů a jakou cenu za to bude muset zaplatit?

Čarodějku jsem přečetla na jeden zátah. Má velice propracovaný svět, zábavné postavy a také skvělé záporáky. Obracela jsem stránku za stránkou, chtěla jsem vědět víc a dostala jsem se až moc rychle na konec. Teď netrpělivě vyhlížím další díl. Doufám, že přijde brzy, protože jsem zvědavá, co Eiru a její nejbližší čeká dál.

Autor: Elise Kova

Název: Čarodějka – Šepot kouzel

Překlad: Pavla Kubešová