Pavouci, sexuální devianti a prostitutky, to je nový detektivní román Lisy Garnerové

pavouk

Strhující a napínavá detektivka, kterou přečtete takřka jedním dechem. Vyprávění o sériovém vrahovi, který unáší prostitutky a používá pavouky k tomu, aby za něj dělali špinavou práci. To je nový detektivní román americké autorky Lisy Garnerové s příhodným názvem Řekni sbohem, který v roce 2009 vydalo v českém překladu pražské nakladatelství Columbus.

Jsou věci, které vám nikdo neřekne, jsou to ty, které si sami musíte prožít, abyste se poučili:
Bolí to jen prvních pár minut. Křičíte. Křičíte víc a víc, až vás bolí v krku a vaše oči jsou oteklé. Vzadu v krku máte pachuť smíchanou ze zvratků a slz. Pláčete, protože chcete svou matku. Prosíte boha. Nechápete, co se to děje.
A přesto se to děje.
A tak postupně ztichnete.
obal knihyUtrpení netrvá věčně. Nemůže. Vezme vám příliš mnoho energie. A popravdě utrpení nastává, jen když se potkáte s něčím, co jste ještě nezažili. Ale když už se to jednou stane a vy jste systematicky trápeni, biti a zastrašováni, už to není nic nového, že? To samé, co vás poprvé šokovalo, ublížilo vám, ponížilo vás tou nesnesitelnou perverzností, se stane normální. Tohle je teď váš život. To je život, který teď žijete. Tímto jste se stali.
Výstavním kouskem ve sbírce.

(Lisa Gardnerová: Řekni sbohem. Praha: Columbus 2009, s. 12.)

Lisa Gardnerová ve své knize líčí šokující, dramatický a syrový příběh plný napětí a nečekaných zvratů, při jehož čtení vám bude zaručeně tuhnout krev v žilách. Gardnerová v knize názorně vykresluje skutečnost, že i oběť násilného a sexuálně motivovaného trestného činu může časem přestoupit na druhou stranu barikády a stát se přesnou kopií osoby, která jí kdysi ubližovala a kterou zneužívaná osoba tolik opovrhovala.

Autorka tedy v knize ukazuje postupný přerod oběti na bezcitného násilníka, sexuálního devianta a vraha. Musím zatleskat výborně vykreslené vnější a zvláště vnitřní charakteristice postav – jak sexuálních deviantů, obětí z řad prostitutek a mladých chlapců, tak detektivů, kteří se snaží přijít na kloub tomu, kam záhadně mizí mladé prodejné ženy.

Jisté je, že kniha Řekni sbohem vás dokáže zaručeně vtáhnout do děje, dokonce si umí pohrát s vaší fantazií tak, že máte pocit, že nečtete knihu, ale že vám před očima běží napínavý celovečerní thriller.

Ústřední postavou detektivního románu je speciální agentka FBI Kimberly Quincyová, která se během svého vyšetřování po zmizelých prostitutkách nachází v pátém měsíci těhotenství. Quincyová se dostává na stopu šílence, který unáší, zneužívá a vraždí dívky pracující na ulici. Agentka rovněž zjišťuje, že se tento sexuální deviant neorientuje pouze na prostitutky, ale také na malé chlapce, které zařazuje do sbírky svých obětí a posluhovačů.

Zdá se, že psychopat s přezdívkou Dinchara vymyslel recept na dokonalou vraždu. Prostitutek se zbavuje pomocí svých pavoučích kamarádů a jejich těla dokáže ukrýt tak, aby je jakožto důkaz detektivové nikdy nedokázali najít.

Jako pavouk, který číhá na své oběti, spřádá Dinchara pavučinu, do níž se snaží vlákat také agentku Quincyovou. Podaří se tomuto sériovému vrahovi, který je noční můrou mladých žen a chlapců, vlákat agentku Quincyovou i její kolegy do pasti? Anebo se detektivům podaří Dincharovi přijít na kobylku a zastavit jeho chladnokrevné řádění?

Kniha Řekni sbohem vám zaručeně na tyto otázky odpoví. Nutno dodat, že je to skvělé čtení, které vám zpříjemní dlouhé zimní večery, ne-li jeden zimní večer, protože podle vlastních zkušeností vím, jak je těžké se od této napínavé a poutavě napsané knihy odtrhnout.

Detektivní román Řekni sbohem vydalo nakladatelství Columbus